Kako da klima u automobilu pobijedi 37 stepeni: Trik koji stvarno djeluje

Start/stop neće intervenirati kada je motor hladan/Pexels

Start/stop neće intervenirati kada je motor hladan/Pexels

Pexels/
Nastavak vijesti ispod promo sadržaja

Kada temperatura dostigne tropskih 37 stepeni, klima u automobilu postaje pitanje opstanka, a ne luksuza. Vožnja u vozilu koje je satima stajalo na suncu može biti ne samo neprijatna, već i opasna, naročito ako se brzo ne aktivira efikasan sistem rashlađivanja.

Stručnjaci stranih auto-magazina saglasni su: postoji nekoliko jednostavnih trikova koji pomažu da se klima u automobilu što brže izbori s vrelim vazduhom u kabini.

Prvi i najvažniji trik je da se prije paljenja klime – otvore svi prozori.

Ventilator treba odmah uključiti na najjače, kako bi se vreo vazduh iznutra što brže izbacio napolje. Tek kada temperatura u kabini počne da pada, prozori se mogu zatvoriti, a uključuje se i funkcija recirkulacije vazduha.

Na taj način klima u automobilu ne mora stalno da povlači vreo spoljašnji vazduh, već efikasnije hladi već rashlađeni prostor.

Nastavak vijesti ispod promo sadržaja

Da ne radi u mjestu

Još jedan koristan trik jeste da se vožnja započne odmah nakon pokretanja motora. Naime, klima-rashladni sistem efikasnije radi kada je vozilo u pokretu, jer tada kompresor ima više snage. U tom trenutku, preporučuje se da klima bude podešena na temperaturu između 22 i 24 stepena, što je dovoljno da rashladi prostor bez nepotrebnog opterećivanja motora.

Podešavanje

Posebnu pažnju treba obratiti i na podešavanja – recirkulacija treba da se uključi tek kad se prostor već rashladi, a ako je vozač sam u automobilu, poželjno je koristiti opciju „driver only“, kako bi se hladio samo prednji dio i time dodatno uštedjela energija. Važno je i isključiti sistem „start-stop“ u gradskoj vožnji, jer njegovo automatsko gašenje motora utiče na rad klime.

Folija je spas

Nastavak vijesti ispod promo sadržaja

Jedan od najkorisnijih trikova prije ulaska u automobil jeste postavljanje reflektujuće zaštite na šoferšajbnu. Ovaj jednostavan dodatak može smanjiti temperaturu u vozilu i do 15 stepeni. Ukoliko se koristi u kombinaciji sa parkiranjem u hladu ili podzemnoj garaži, auto će biti znatno prijatniji već prilikom prvog ulaska.

Prozori

U večernjim satima, kada se automobil parkira za noć, preporučuje se otvaranje prozora na minimalno – dovoljno da omogućava cirkulaciju, ali ne i da naruši bezbjednost. Postoje i solarni ventilatori koji se montiraju na staklo i ispuhuju vazduh tokom dana – jeftino, ali izuzetno korisno rješenje.

Održavanje klime

Redovno održavanje klime, uključujući zamjenu kabinskog filtera i provjeru nivoa rashladnog sredstva, neophodno je za pravilan rad sistema tokom ljetnih mjeseci. Takođe, kondenzacija ispod auta nakon rada klime je normalna pojava – pokazatelj da sistem funkcioniše kako treba.

Nastavak vijesti ispod promo sadržaja

Uz ove jednostavne korake, čak i dani sa 37 stepeni u hladu neće pokvariti vožnju. Kada se primijeni pravi trik – poput otvaranja svih prozora pre pokretanja klime i korištenja recirkulacije – klima u automobilu postaje pravo oružje protiv ljetnih vrućina.