Istraživanje o uticaju zračenja e-vozila na ljudsko zdravlje

električni automobili kineski/
iLUSTRACIJA
Nastavak vijesti ispod promo sadržaja

​Njemačka Savezna kancelarija za zaštitu od zračenja (BfS) i Savezno ministarstvo za zaštitu životne sredine (BMUV) proveli su istraživanje o uticaju zračenja električnih i hribridnih automobila na ljudsko zdravlje.

Za potrebe istraživanja izmjerena su i procjenjena magnetska polja na sjedištima 11 automobila sa isključivo električnim pogonom, dva hibridna vozila i jednog sa motorom sa unutarnjim sagorijevanjem, proizvedenih između 2019. i 2021. godine. Osim toga, električni dvotočkaši takođe su prvi put uključeni u istraživanje, a to su E-skuter, dva laka motocikla i jedan električni motocikl, Alo.

Studija je pokazala da magnetna polja u električnim vozilima nisu jača od onih u klasičnim ili hibridnim automobilima. Iako su u nekim slučajevima zabilježena lokalno jača polja, nisu premašene granice koje bi mogle negativno uticati na zdravlje. Najviša pojedinačna vrijednost magetnog polja zabilježena je pri uključivanju hibridnog vozila.

„U pojedinim slučajevima su – lokalno i u kratkom trajanju – zabilježena relativno jaka magnetna polja. Međutim, preporučene granične vrijednosti za polja koja se javljaju u tijelu su u ispitivanim scenarijima bile ispoštovane, tako da se, prema aktuelnim naučnim saznanjima, ne očekuju zdravstveno značajne posledice“, rekla je Inge Paulini, predsjednica BfS-a.

Analiza mjerenja i simulacija pokazala je da su preporučene granične vrijednosti za polja izazvana u tijelu bile ispoštovane u svim ispitivanim scenarijima.

Nastavak vijesti ispod promo sadržaja

Međutim, detaljna analiza otkrila je razlike: izmjerene vrijednosti magnetnih polja su varirale između različitih vozila, unutar samih vozila (zavisno od lokacije), kao i u zavisnosti od režima rada.Najjača magnetna polja su se najčešće javljala u predjelu stopala ispred sjedišta, dok su magnetna polja u predjelu glave i trupa uglavnom bila niska.

Nije utvrđena jasna veza između snage motora i magnetnih polja u unutrašnjosti električnih vozila. Veći uticaj od same snage motora imao je stil vožnje. Kod sportske vožnje sa snažnim ubrzanjima i kočenjima, zabilježena su kratkotrajna jača magnetna polja nego pri umjerenoj vožnji.

Studija je, prema saznanjima BfS, dosad najveće i najdetaljnije istraživanje o pojavi magnetnih polja u električnim vozilima. Prikupljeni podaci zasnovani su na sistematskim mjerenjima jačine polja u aktuelnim modelima vozila odobrenim za saobraćaj u Njemačkoj, na testiranim valjcima, zatvorenoj testnoj stazi i u realnom saobraćaju, prenosi „AutoBlog“.