Ima ga gotovo svaki novi automobil, ali malo tko zna što sve ovisi o ovom remenu

Vozačica, ruke na volanu, vožnja, automobil/Unsplash
O zupčastom remenu i katastrofalnim posljedicama njegova pucanja zna se sve, ali u automobilu postoji i drugi važan remen – kanalni ili konstrukcijski nešto drugačiji klinasti remen.
U novim automobilima češći je kanalni remen, a pokreće ga radilica. On je ključan za pokretanje alternatora motora. U nekim vozilima on pokreće i servo uređaj upravljača, pumpu za vodu, ventilaciju, kompresor klime ili hidrauličnu pumpu.
S vremenom se remen troši, a ponekad će se javiti zvuk škripanja koji će upozoriti na problem. Katkad nema zvuka, a doći će do pucanja. Taj je remen izrađen gume koja ima dugi vijek trajanja, a u strukturu su ugrađene tekstilne niti ili metalne žice – za još veću čvrstoću, piše Revija HAK.
Pucanje remena osjetit ćete kao snažan prasak iz područja motora. Odmah će se uključiti kontrolna žaruljica akumulatora jer se on više ne puni. Ako je on pokretao motor servo uređaja, osjetit ćete teže upravljanje, a ako je pokretao pumpu vode, motor će se brzo pregrijati. Već s prvim simptomima najbolje je stati sa strane, tamo gdje ne ugrožavate sigurnost prometa i pozvati pomoć.