Gotovo je: Ovo je posljednji proizvedeni Ford Focus

Test – Ford Focus ST 2.3 EcoBoost Sportski kompakt s dva karaktera sdgsdgsdg/
ilustracija
Nastavak vijesti ispod promo sadržaja

Smrtna kazna za Focusa je po mnogima i smrtna kazna za Ford, barem u Evropi gdje mu je nakon ukidanja pojedinih modela i snažne elektrifikacije prodaja drastično pala

Svojevremeno najprodavaniji model na svijetu odlazi u zasluženu penziju. Nasljednik još nije na vidiku.

Nakon više od 16 miliona prodanih primjeraka i četiri generacije Ford je odlučio presuditi još jednom popularnom modelu. Smrtna kazna za Focusa je po mnogima i smrtna kazna za Ford, barem u Evropi gdje mu je nakon ukidanja pojedinih modela i snažne elektrifikacije prodaja drastično pala.

 

 

Nastavak vijesti ispod promo sadržaja

Znali smo da će ovaj dan doći, ali to ne znači da je lakše. Ford završava decenije tradicije sportskih kompaktnih automobila ukidanjem Focusa ST. Posljednji primjerak sišao je s proizvodne trake u tvornici Saarlouis u Njemačkoj u petak, 26. septembra. Iako Blue Oval i dalje proizvodi standardni Focus, ni to neće dugo trajati. Proizvodnja u potpunosti završava kroz mjesec dana.

 

 

Knjige narudžbi za Focus ST zatvorene su još prije nekoliko mjeseci, pa se već neko vrijeme mogao naslutiti njegov kraj. Ukidanje Focusa ST dolazi samo nekoliko godina nakon što je Ford ukinuo i manju Fiestu ST, a potom i Fiestu. Izvršni direktor Jim Farley branio je ovu odluku prošle godine, rekavši da kompanija na tim modelima nije ostvarivala zaradu, iako su bili “omiljeni među brojnim kupcima”.

 

Nastavak vijesti ispod promo sadržaja

Gašenje Fieste 2023. godine i Mondea godinu prije ozbiljno je oslabilo Fordovu prisutnost u Evropi. Njegov tržišni udio na kontinentu sada iznosi samo 3.3 posto, dok naprimjer Hyundai i Kia drže po 4 posto.

 

 

Prema podacima Evropskog udruženja proizvođača automobila (ACEA), Ford je u prvih osam mjeseci ove godine prodao tek 260.342 vozila. VW je isporučio gotovo tri i pol puta više, ne računajući pritom svoje brojne podmarke. Samo je Škoda gotovo udvostručila Fordov volumen, što jasno pokazuje koliko je ovaj nekadašnji div pao.

Gašenje ST-a također naglašava kako se evropski segment sportskih kompaktnih automobila sve više smanjuje. Nedavno smo izgubili Hondu Civic Type R zbog strožih emisijskih standarda. Hyundai i20 N i i30 N već su ranije ukinuti, dok su modeli poput Peugeota 308 GTi već zaboravljeni. Ipak, opcije još postoje. VW i dalje prodaje Polo GTI i Golf GTI/R, Cupra nudi Leon, a Audi S3 i RS3 Sportback.

Nastavak vijesti ispod promo sadržaja

Posebna priznanja zaslužuju i BMW M135i, AMG A35/A45 te Toyota GR Yaris. Ko zna, možda nam stigne i GR Corolla. No, s obzirom na nadolazeći Euro 7 i 2035. godinu koja bi mogla označiti kraj novih automobila s motorima s unutrašnjim izgaranjem, jasno je da sportski kompakti na fosilna goriva izumiru.

Proizvođači pokušavaju privući entuzijaste električnim alternativama poput Abartha 500e, VW ID.3 GTX i Peugeota E-208 GTi, no jasno je da ne mogu biti ni sjena oktanskim prethodnicima.

Što se tiče tvornice Saarlouis, ona će ostati otvorena do kraja 2032. godine. Iako proizvodnja automobila uskoro prestaje, zadržat će se oko 1.000 radnih mjesta. Spominju se novi modeli, ali Ford još nije otkrio gdje će se oni proizvoditi. Spominje se i novi Focus, ali kao SUV pozicioniran između Pume i Kuge.

 

 

Nastavak vijesti ispod promo sadržaja

Uprkos svemu, mnogi i dalje gaje nadu da će se Ford vratiti pravim automobilima, pogotovo s obzirom na dugu tradiciju kompaktnih modela u Evropi.