(FOTO i VIDEO) Oldtimer Garage Mostar: Mjesto gdje se dječački snovi vraćaju na točkove

Ford iz 1929. godine kao nov/Oldtimer Garage Mostar
Kolekcionara starih modela na četiri točka ima svuda u svijetu, pa tako i u Bosni i Hercegovini. Dok defiliraju gradovima, plijene pažnju kako onih koji se na momenat vrate u djetinjstvo, tako i mnogo mlađih kojima se zjenice prošire od iznenađenja. Ti automobili se već godinama ne proizvode, ali smo pronašli mjesto na kojem se iznova rađaju.
Oldtimer Garage u Mostaru već duži niz godina bavi se restauracijom automobila. Zahtjevan i precizan posao okupio je tim kvalitetnih ljudi koji rade na čitavim projektima “vraćanja u život” bezvremenskih modela. Sve je počelo od rasklapanja i sklapanja vozila koja su u vlasništvu garaže.
Lakovi, štofovi
- Danas imamo više posla nego što možemo realizirati, priča nam Žarko Vrljić, član tima Oldtimer Garage Mostar, i dodaje kako neke restauracije mogu trajati i do tri godine.
Od toga kakve radove automobil zahtijeva, da li potpunu ili djelimičnu restauraciju, zavisi i koliko će vremena trebati da se stavi ključ u bravu.
- Ako se radi o djelomičnoj restauraciji, što znači da ćemo uraditi samo vanjsko lakiranje ili unutarnje presvlačenje štofova i slično, takvi radovi mogu trajati nekoliko mjeseci, ističe majstor i napominje da totalna restauracija obuhvata skidanje svakog vijaka sa automobila, što mora trajati mnogo duže.
Zavisno od vozila i nabavke dijelova, restauracija ljubimaca na četiri točka može potrajati, ali svi auti bez obzira na godište, kada izađu iz oldtimer garaže, izgledaju kao novi.
- Radili smo vozila od prije Drugog svjetskog rata, recimo Ford 29. godište, pa auto Rolls-Royce 30. godište, ali možda najzahtjevniji za uraditi bio je Mercedes Benz SL, takozvana Pagoda, tamo 60-ih do početka 70-ih godina, govori nam Žarko i dodaje da Pagoda ima dosta zahtjevnih detalja.
Sama restauracija je posebna vrsta umjetnosti koju morate raditi sa emocijom, a prava raskoš i ljepota ovog zanata do izražaja dođu na izložbama koje se održavaju širom BiH i svijeta.
- Vlasnici oldtimera se sa eksponatima zapute do Makedonije, Srbije, Hrvatske, Slovenije, Austrije, Italije, Njemačke i dokle god ih put ponese da se nađu sa svojim istomišljenicima, entuzijastima, kaže Žarko, dodajući da je veza između oldtimera i vlasnika jednako snažna kao i ona između modela i restauratora.
Većini vlasnika posjedovanje oldtimera predstavlja ispunjenje nekog dječačkog sna.
- Među vlasnicima starih automobila ima i mlađih generacija koje su možda zavoljele taj auto dok su bili djeca, možda im je to bio očev ili djedov auto, pa nosi i dodatnu sentimentalnu vrijednost, smatra majstor.
Žarko otkriva i da svaka generacija ima svoj najdraži auto, pa oldtimera ima u rasponu od 50-ih do sada već 90-ih godina.
Finalna faza
- Kada uđete u taj projekat, morate ga ispratiti od početka do kraja, a kao prvo morate voljeti taj posao, ističe majstor, napominjući da se mora biti kompletan u smislu poznavanja stare tehnike, tehnologije i motora. Svaki dio automobila koji su prošli kroz njegove ruke zna napamet.
- Zavolite to, još kada dođete do finalne faze, tj. sklapanja vozila, kada svaki dan vidite napredak i lagano to ide jednim tempom, sklapamo školjku, pa podvožje, pa motor, interijer i na kraju momenat paljenja motora - osjećaj zadovoljstva za koji svaki pravi majstor zna - dočarava nam Žarko svoj posao za koji kaže da mu je ušao pod kožu.
Dnevnik O kanala pogledajte u nastavku: