Električni automobili zavladali Evropom: Preko milion novih registrovano u 2025. godini
Tri od četiri najveća tržišta u EU, koja čine preko 60 posto registracija električnih automobila na baterije, zabilježila su rast.
Prema evropskom industrijskom udruženju ACEA, u prvih sedam mjeseci 2025. registrovano je 1.011.903 novih električnih automobila na baterije, što predstavlja 15,6 posto udjela na tržištu EU, piše Auto Mania.
Neki proizvođači već imaju veći udio električnih automobila, što je važno za ciljeve emisije CO2 za vozni park. Ne samo da su električni automobili činili 15,6 posto novih registracija u EU u tekućoj godini, već je ta brojka postignuta i u julu.
To predstavlja osjetno povećanje u odnosu na 12,5 posto tržišnog udjela prethodne godine.
U julu 2024. udio električnih automobila u EU iznosio je samo 12,1 posto – u to vrijeme električni automobili su još uvijek bili iza dizelskih (12,8 posto). To se sada promijenilo, a čisto dizelski automobili čine samo 9,5 posto u tekućoj godini, u poređenju s punih deset posto u julu.
ACEA koristi objavu statistike registracija kako bi dala političku izjavu: tržišni udio električnih automobila od 15,6 posto "još je daleko od onoga gdje bi trebao biti u ovoj fazi tranzicije", prema udruženju.
Baš ove sedmice, predsjednik ACEA-e i izvršni direktor Mercedesa Ola Källenius, zajedno s udruženjem dobavljača CLEPA, napisao je pismo predsjednici Evropske komisije Ursuli von der Leyen, zalažući se za ublažavanje ciljeva CO2, jer trenutni ciljevi (s novim registracijama od 2035. samo za automobile s nula grama CO2) "jednostavno više nisu izvedivi".
U svojoj izjavi o statistikama registracija, udruženje naglašava da hibridni automobili ostaju preferirani izbor potrošača u EU s udjelom od 34,7 posto. Od prošlog ljeta hibridi su pretekli čisto benzinske automobile na vrhu ljestvice; međutim, mnogi proizvođači automobila često nude samo hibridne motore s unutrašnjim izgaranjem u novim serijama modela, zbog čega će se udio vjerojatno dodatno povećati u budućnosti.
U međuvremenu, kombinovani tržišni udio benzinskih i dizelskih vozila pao je s 47,9 posto u istom periodu 2024. na 37,7 posto.
Vraćajući se na električne automobile: tri od četiri najveća tržišta u EU, koja čine preko 60 posto registracija električnih automobila na baterije, zabilježila su rast.
Njemačka bilježi porast od 38,4 posto za godinu, Belgija i dalje bilježi porast od 17,6 posto, a Nizozemska porast od 6,5 posto. Iako je Francuska zabilježila porast od 14,8 posto u julu, registracije novih električnih vozila pale su za 4,3 posto za cijelu godinu.
Usput, nove registracije BEV-a diljem Europe (EU+EFTA+UK) dosegle su udio od 17,2 posto.
Registracije plug-in hibrida iznosile su ukupno 561.190 jedinica u periodu od januara do jula 2025. Prema ACEA-i, to se može pripisati rastu obima na ključnim tržištima poput Španije (+94,5%) i Njemačke (+59,2%), ali i Italije (+60,3%).
Plug-in hibridni električni automobili sada čine 8,6 posto registracija ličnih automobila u EU (prethodno 6,9 posto).
Iako je ukupan broj električnih automobila prvenstveno relevantan za klimu, raspodjela među proizvođačima također je važna za gospodarstvo.
ICCT je objavio aktuelne statistike o tome, promatrajući CO2 skupine proizvođača.
BMW skupina (koja se sastoji od BMW-a i Minija) prednjači s 26 posto i ujedno je jedina skupina koja već ispunjava prosječne ciljeve CO2 za razdoblje 2025.-2027.
Slijedi udruga Mercedes-Volvo-Polestar s 22 posto udjela električnih automobila, ispred Kije (19 posto), Hyundaija (19 posto) i Volkswagena (18 posto).
Proizvođači s udjelima registracija BEV-a ispod evropskog prosjeka bili su SAIC (14 posto), udruženje Tesla-Stellantis-Toyota (12 posto), udruženje Renault (12 posto) i Nissan (6 posto). Međutim, ovdje nisu relevantni udjeli električnih automobila, već kombinovane emisije CO2 svih vrsta pogona. Kao što je gore spomenuto, samo je BMW do sada uspio postići svoj pojedinačni cilj.
Mercedes-Volvo-Polestar i Kia su samo neznatno iznad svojih ciljeva, dok su ostali polovi znatno iznad – čak i Volkswagen ovdje još uvijek ima prostora za napredak. Nissan se još uvijek treba poboljšati za više od 30 grama CO2 po kilometru, jer je kompanija trenutno najdalje od svog cilja.