Audi se predomislio: Praviće benzince još deset godina

Audi TechTalk SteeringPoskupjeli novi automobili Obavezna oprema podiže cijenu asfasfasf/Sagmeister_potography
ilustracija
Nastavak vijesti ispod promo sadržaja

Generalni direktor Audija Gernot Delner rekao je za Autocar da će marka najvjerovatnije nastaviti proizvodnju benzinaca.

U ponedeljak biće tačno tri godine otkako je Audi obećao da će posljednji model sa motorom na unutrašnje sagorjevanje lansirati 2025. godine i da će od 2026. nuditi isključivo električne automobile.

Planirano je da proizvodnja benzinaca potpuno prestane do 2033. godine, osim u Kini, gdje bi mogla biti produžena u zavisnosti od potražnje. Međutim, ti planovi se sada mjenjaju.

U ponedeljak biće tačno tri godine otkako je Audi obećao da će posljednji model sa motorom na unutrašnje sagorjevanje lansirati 2025. godine i da će od 2026. nuditi isključivo električne automobile.

Planirano je da proizvodnja benzinaca potpuno prestane do 2033. godine, osim u Kini, gdje bi mogla biti produžena u zavisnosti od potražnje. Međutim, ti planovi se sada mjenjaju.

Nastavak vijesti ispod promo sadržaja

Generalni direktor Audija Gernot Delner rekao je za Autocar da će marka najvjerovatnije nastaviti proizvodnju benzinaca sve do 2035. godine – a možda i duže.

Objasnio je da će jaka produktna ofanziva do 2026. dati kompaniji fleksibilnost da nastavi sa motorima sa unutrašnjim sagorjevanjem još „sedam, osam, možda čak i 10 godina“.

Takođe je naglasio da će sve zavisiti od potražnje kupaca:

„Vidjećemo kako će se tržišta razvijati. Već smo odlučili da ćemo produžiti proizvodnju i poslije prethodno najavljenih rokova.“

Očekuje se da će novi, jeftiniji električni model iz A3 segmenta, koji stiže sljedeće godine, dodatno povećati prodaju EV modela jer će biti pristupačniji od Q4 E-Trona.

Nastavak vijesti ispod promo sadržaja

Ipak, benzinci ne odlaze još dugo. Novi modeli poput A5, A6 i potpuno novog Q3, predstavljenog u ponedjeljak, ostaće u ponudi sigurno do sredine 2030-ih. Mnogi od njih dobiće i snažne S i RS verzije.

Nije poznato šta će Audi učiniti ako EU ostane pri zabrani prodaje novih benzinaca od 2035. Moguće je da će ih tada povući iz ponude – ali samo za tržišta na koje se zabrana odnosi.

Sve velike evropske automobilske kompanije suočavaju se sa istim izazovom i neće čekati posljednji trenutak za donošenje odluka, s obzirom na to da su strateške promjene ovog tipa dugoročne.