O novom filmu Wesa Andersona: Ozbiljan zadatak za istinske filmokusce

Feničanska spletka/
Onim koji nisu upoznati sa radom filmaša Wesa Andersona njegov najnoviji film “The Phoenician Scheme” (Feničanska spletka, 2025), doduše i svaki prijašnji (i budući vjerovatno), učiniće se odveć čudnim. Čudnim, ali ni u kojem slučaju dosadnim. Koliko god Andersonov stil bio unikatan, toliko je i autentičan. Prepoznatljiv je po samo jednom izdvojenom frejmu u kojem je neviđena orkestracija scenografije i glumačke igre. Jednostavno, Andersonov rediteljski potpis je uočljiv na prvu, te vam je jasno od prvog trena da gledate njegov film.
Još od svog pojavljivanja na američkoj nezavisnoj filmaškoj sceni sa kratkim filmom “Bottle Rocket” (1993), koji će tri godine kasnije, 1996, pretvoriti u istoimeni dugometražni uradak, bilo je jasno da je filmski svijet dočekao novog čudaka. Svoju karijeru Anderson će graditi u godinama koje su uslijedile stvorivši svaki film sa tolikom strašću i žarom profesionalca i izgraditi jedinstveni i prepoznatljiv stil.
Karakteristična za njegove filmove je geometrijska preciznost raspoređenosti scenografskih elemenata, kao i njihova proporcionalnost u kadru u odnosu sa glumcima. Wes Anderson ima itekako istančan izražaj, jedan je od rijetkih holivudskih režisera za kojeg glumci bukvalno stoje u redu i otimaju se za ulogu u njegovom filmu, bilo kako mala ona bila.
Ono što krasi novi Andersonov film, kao u biti i svako njegovo ostvarenje, pored famoznih glumačkih rola i minijatura, čudnovato oblikovane i ispripovijedane priče jeste upravo njegova sposobnost da svaki kadar, pokret kamere, mizanscen upriliči na nevjerovatan način, tako da je sve u savršenoj srazmjeri, sve simetrično i perfektno. Još kada tome pridodate i neviđenu upotrebu boja i kolorita u svakoj mogućoj sceni, kao i dionice u crno-bijeloj tehnici, onda zaista znate zašto je Wes Anderson filmski genij.
Priča filma “The Phoenician Scheme” onakva je kakvu samo Anderson zna osmisliti (u ovom slučaju u saradnji sa Romanom Coppolom, dok je scenarij njegov), sa galerijom likova i karaktera od kojih svaki plijeni pažnjom i interesovanjem, a tome još glumci koji utjelotvoruju te likove, sve sami glumački velikani, uglavnom rediteljevi stari stalni saradnici: Bill Murray i Willem Dafoe u minijaturama, kao i Jeffrey Wright, F. Murray Abraham, Rupert Friend, Riz Ahmed, Benedict Cumberbatch, Tom Hanks i Bryan Cranston, dok Benicio del Toro, Mia Threapleton i Michael Cera utjelovljuju protagoniste.
Svi oni svojim glumačkim performansama, kako ko i kako gdje sa dodijeljenom minutažom, u epizodama i svojevrsnim cameoima, doprinose prepoznatljivom rediteljevom autorskom pečatu.
Sve ovo napisano, a ništa ne rečeno o radnji filma, pitate se? Da! Toliko da ćete biti pripremljeni da se prosto opustite i prepustite čaroliji pokretnih slika. Jer, tražiti i pronaći pripovjedačku nit u filmu “Feničanska spletka” Wesa Andersona ozbiljan je zadatak za istinske filmokusce.