Film "Testament" Mirze Begovića: Nastavak koji je nadmašio original
Vrijeme će pokazati i dokazati koliki je značaj novog filma Mirze Begovića
Rijetki su nastavci u domaćoj kinematografiji, a još rjeđi oni koji su nadmašili prethodnika. Takav slučaj je sa filmom “Testament” (2025), scenariste i reditelja Mirze Begovića, nastavkom uspješnice “Amanet” (2022). Također, film stiže u kratkom vremenskom intervalu između dva nastavka, tj. reditelj Begović je kovao dok je željezo vrelo.
I zaista, nakon samo tri godine, u kinima nas je dočekao film koji je u svakom mogućem segmentu u odnosu na original toliko superiorniji i bolji. To ne umanjuje značaj prvog, jer u biti da nije njega bilo, ne bi bilo ni nastavka, što je opet začarani krug.
U svakom slučaju, “Testament” je, poput prethodnika, totalno osvježenje na domaćem kino-repertoaru, te ponovno donosi toplu ljudsku priču koja je simpatična koliko i lijepa. Za razliku od prethodnika, “Testament” ima izbrušeniji scenarij, pomnije promišljene dijaloge i replike, nerijetko prožete komičnim i duhovitim opaskama. Što se tiče vizuelnog segmenta filma, rad direktora fotografije Nevresa Softića još jednom je jednostavan i jedinstven u korištenju krupnih planova lica protagonista. Značajan je gotovo nevjerovatni novi nivo na koji je reditelj Begović digao rad sa glumcima.
Iako nije školovani reditelj, Begović ipak radi sa profesionalnim glumcima i ponekim naturščikom, te ih vješto vodi kroz film, znajući kako da ih usmjeri i dobije što bolje performanse. Mladi glumci, kao i oni stariji, koji su utjelovili likove, svi do jednog, od naturščika do profesionalaca prelijepo su se uklopili u ansambl i na najbolji mogući način doprinijeli filmu da izgleda i djeluje kao ostvarenje zbog kojeg vrijedi otići u kino.
Priča se nastavlja tamo gdje je i stala u “Amanetu”: Asad (Zlatan Školjić) je oženio Aminu (Iva Filipović), dijete je na putu, njegov kum i najbolji prijatelj Dževad (Nusmir Muharemović) i dalje se bavi sitnim krađama i još većim prevarama, u šta uvlači i Asada, kojeg sada očekuju teškoće vezane za očev testament u kojem stoji da su izgubili svu zemlju koju su imali, on i njegova majka Merima (Faketa Salihbegović Avdagić). Nakon što se okuša kao radnik u zeničkoj željezari i pokuša završiti fakultet, Asad će doći u situaciju gdje će ponovo trebati da preispita svoje ponašanje i postupke prema vlastitoj supruzi i majci.
Reditelj Begović u radnju uvodi nove likove, koje portretiraju neki od najvećih bardova bh. glumišta, poput pokojnog Josipa Pejakovića u njegovoj posljednjoj ulozi na filmu, te Izudina Bajrovića i Emira Hadžihafizbegovića u značajnim minijaturama. Stvar od velikog značaja jeste činjenica da je autorski tim iza filma “Testament”, od produkcijskog dijela, onih iza kamere, do onog glumačkog, ispred kamere uspio u stvaranju još jednog zaokruženog i nadasve pitomog i lijepog djela.
Opet, vrijeme će pokazati i dokazati koliki je značaj novog filma Mirze Begovića, nastavka koji je uspio uteći prokletstvu drugih dijelova, uz unaprijeđenu karakterizaciju likova i priče u prvom planu. Čekamo treći dio!