Film potreban publici kao i ribi bicikl

Ana de Armas/

Umjesto “ubij sve i vrati se sam”, sada u “Ballerini” stoji “ubij sve i vrtati se sama”

Nastavak vijesti ispod promo sadržaja

Da li nam je uopšte trebao film poput “Ballerine”? Isto bismo se mogli upitati i za masu drugih ostvarenja koja stižu iz holivudske tvornice snova, tako da ćemo lagano preskočiti pitanje prisjećajući se filma koji je poslužio kao inspiracija. Naravno, riječ je o sada već kvadrologiji “John Wick” u kojoj smo pratili Keanua Reevesa u osvetničkom pohodu gdje su se ispaljeni meci brojali u hiljadama, a ubijeni u stotinama. Umjesto “ubij sve i vrati se sam”, sada u “Ballerini” stoji “ubij sve i vrtati se sama”.

Nikakve inovativnosti po pitanju priče. Jedino je možda koreografija borbi sa pištoljima, puškama, raznim oružjem nešto što se ističe i čini originalnim, ali kako je rekao nezavisni američki filmaš Jim Jarmusch: “Autentičnost je neprocjenjiva, originalnost nepostojeća.” Tako da ni ta jedna i jedina odlika ne izdvaja i ne može da spasi “Ballerinu” od onoga što jeste. A to je generički film osvete u kojem je jedna (jedina, jadna) stvar koja treba da ga izdvaja od ostalih činjenica da je glavni junak ženskog roda.

Nemojte pogrešno shvatiti, Ana de Armas je kao protagonistkinja Eva Macarro, prelijepa mlada žena, ujedno toliko i profesionalna u svom poslu, a taj je onaj plaćene ubice, vjerovatno jedina dobra karika u filmu. Svakako, dodajući i epizodne role Iana McShanea, koji reprizira ulogu Winstona, direktora hotela za ubice - Continentala, povratnika u glumačke redove Gabriela Byrnea kao Kancelara kulta ubica, te minijature Anjelice Huston kao Direktorice i vođe Ruska Rome, tajne ubilačke organizacije, i samog Keanua Reevesa, koji reprizira ulogu Johna Wicka.

Priča počinje sa malom Evom (Victoria Comte) koja svjedoči ubistvu svoga oca od asasina misterioznog kulta, nakon čega ona završava pod starateljstvom pomenute ubilačke organizacije Ruska Rome u kojoj će trenirati i postati ubica. Uspješno obaviviši prvi zadatak, svojevrsnu probu, naići će na trag koji će je vratiti u djetinjstvo i dan kada je izgubila oca, te će početi kopati i istraživati tajanstvenu oznaku u potrazi za kultom ubica.

Da li je “Ballerina” vrijedna odlaska u kino i prepuštanju čaroliji pokretnih slika? Sudeći prema broju prisutnih na drugoj dnevnoj vikendnoj projekciji, ne bi se dalo konstatovati. Potpisnik ovih redova plus još troje posjetitelja.

Nastavak vijesti ispod promo sadržaja

Ne možete se oteti utisku da se kompletno kinoiskustvo, filmska industrija (u ovom slučaju ne možemo reći umjetnost), svelo na nastavke (sequele), prednastavke (prequele), spin-offe (grananje priče sa istim likovima u određenom filmskom univerzumu), te remakeove (kao najstariji holivudski trik da staroj priči daš novo ruho). Kao spin-off priča u filmskom univerzumu Johna Wicka, “Ballerina” nam je trebala na isti način kao što ribi treba bickl.