Zagrebačka rivijera

Zagrebačka rivijera/

Zagrebačka rivijera/

Damir Širola: Zagrebačka rivijera
Nastavak vijesti ispod promo sadržaja

Nacionalni muzej moderne umjetnosti u Zagrebu predstavlja samostalnu izložbu umjetničkog fotografa Damira Širole (Zagreb, 1960) pod nazivom “Preobraženja”. Predstavljeno je 20-ak fotografskih kolaža velikih dimenzija (100x70 cm) iz najnovijeg istoimenog ciklusa ovog umjetnika. Izložba se održava u Galeriji “Josip Račić”, na zagrebačkom Cvjetnom trgu. Ovaj galerijski prostor u najužoj gradskoj zoni funkcionira kao dio izlagačkog prostora Nacionalnog muzeja moderne umjetnosti (nekad Moderna galerija) koji je trenutno zatvoren za javnost zbog obnove nakon potresa. No muzejski stručnjaci nastavljaju s dinamičnim aktivnostima na radost ljubitelja umjetnosti i svojih mnogobrojnih muzejskih fanova.

Jedan od najuglednijih muzeja u državi promovira Širolu, nepravedno zapostavljenog fotografa. Po umjetničkim dometima, on zavređuje puno veću pažnju javnosti. Čovjek koji živi za fotku i fotkanje. Širola se fotografijom bavi od najranije mladosti, doslovno od 4. razreda osnovne, kada počinje fotografsko putovanje u školskoj fotogrupi. Do mature džeparac troši isključivo na fotomaterijal. Kroz gimnaziju pamte ga kao “onaj s fotoaparatom”. Osamdesetih godina prošlog stoljeća učlanjuje se u fotoklub Oko, navode kroničari. Profesionalno se počinje intenzivno baviti fotografijom u vrijeme kultnog zagrebačkog Novog vala, a po estetici i pogledu na umjetnost i svijet oko sebe blizak je ekipi danas legendarnog zagrebačkog omladinskog tjednika Polet. Upravo na nagovor kolega, slavnog fotografskog dvojca iz Poleta Mije Vesovića i Ivana Posavca, poznatih kao grupa Meko okidanje (MO), počinje samostalno izlagati 2008.

Širola je dosad izlagao na više od 10 samostalnih i brojnim skupnim izložbama. Među ostalim, radovi ovog autora u postavu su reprezentativne izložbe u tadašnjoj Modernoj galeriji pod nazivom “Ikonografija grada u drugoj polovici 20. stoljeća”, čiji je autor Igor Zidić. Također, sudionik je serije izložbi u selekciji Mije Vesovića. Posebno se pamte samostalne izložbe ovog fotografa u Varaždinu (prestižni prostori palače Sermage, Galerija Zlati Ajngel). Likovni kritičari prepoznaju jako osobnu poetiku ovog autora, zaokupljenost portretiranjem urbanog života i likova. Riječ je o dokumentarističkim fotografijama snažnih socijalnih komponenti, stručno analiziraju. Ima ih i koji ukazuju na glavni kvalitet Širolinih fotografija, a to su asocijativnost i izuzetna likovnost. Širola je poznat i po tome što je kao rođeni Zagrepčanin 2013. preselio u Varaždin. “Srećom”, komentiraju varaždinski mediji.

Stručni portali specijalizirani za art preporučuju Široline izložbe. Tek rijetki podsjećaju na nagrade: na Salonu fotografije u Zagrebu (2008), prvu nagradu za kolekciju na Vinkovačkom salonu (2008), ulazak u finalni izbor na cjelogodišnjem natječaju francuskog izdanja Photo Magazina u kategoriji portreta, nagradu na beogradskom Salonu mladih sredinom 80-ih prošlog stoljeća i dr. Autor koncepcije i kustos najnovije zagrebačke izložbe Damira Širole, muzejski savjetnik Željko Marciuš tumači da je novi ciklus ovog umjetnika ostvaren od kolaža-montaža. “Odnosno presloženih fotografija koje stoga stvaraju novu polaritetnu fotografiju koja zalazi onkraj realizma u nadstvarno i nadrealno provocirajući promatrača prizorima iskošenog snoviđenja koje je plod kombinacije više izrezanih i iskrojenih fotografskih ispisa”, navodi Marciuš. Za sve one kojima je teško zamisliti “Zagrebačku rivijeru”, mogu je vlastitim očima vidjeti u Salonu Račić, uz niz isto tako odličnih radova do 1. sljedećeg mjeseca.