Vječna ostavština Danila Krstanovića

U Umjetničkoj galeriji Bosne i Hercegovine je izložbom fotografija “Sarajevo - grad ljubavi i stradanja” pokojnog Danila Krstanovića otvoreno 29. izdanje Modula memorije. Na izložbi su predstavljeni kultni Krstanovićevi radovi iz vremena opsade, koji su objavljivani u svjetskim medijima i koji su pomogli u prenošenju istine van opkoljenog grada.
- Modul memorije je od nastanka njegovao umjetnost kao vrijednost u kojoj je estetsko neodvojivo od etičkog. Vrijeme u kome živimo možda je najbolja potvrda i podsjetnik koliko je ne samo važna takva umjetnost već koliko nam je potrebna. To je ono što je krasilo umjetnike i umjetnice te umjetnost u periodu opsade, a podsjećanje na tu važnost društvene odgovornosti umjetnika oduvijek je bila jedna od ključnih misija Modula memorije, rekao je Nihad Kreševljaković, umjetnički direktor Modula memorije.
- Iako je u Umjetničkoj galeriji Krstanović priredio jednu od najbitnijih izložbi tokom opsade, mi smo se ipak odlučili da uradimo potpuno novu postavku od 64 fotografije zahvaljujući njegovoj kćerci Renati Krstanović koja nam je izašla u susret i otvorila njegove fascinantne arhive, dodao je Kreševljaković.
Naglasio je da je to samo dio onoga što svjedoči o značaju Krstanovića i bogatstva koje Sarajevo ima kada je u pitanju fotografska historija i registriranje najznačajnijih trenutaka u cjelokupnoj historiji. Kreševljaković je kazao i da se Krstanović počeo baviti fotografijom još davne 1978. te da je fotoaparatom svjedočio različitim periodima.
- Ipak smo se odlučili za ovu izložbu koja se direktno tiče perioda opsade Sarajeva i prvih dana prestanka opsade, jer smo smatrali da se radi o vjerovatno najvažnijem i najznačajnijem segmentu opisa Danila Krstanovića, zaključio je Kreševljaković.
U okviru otvorenja, posthumno i dodijeljena Nagrada za doprinos čuvanju kulture sjećanja upravo fotografu Krstanoviću koju je preuzela njegova kćerka Renata.
- Odlučili smo se da ovu nagradu dodijelimo Krstanoviću jer su njegove fotografije jedan od najprepoznatljivih znakova Sarajeva iz perioda opsade i smatramo da je on to itekako zaslužio, kazala je koordinatorica Modula Memorije Hana Bajrović-Čardaković.
Renata Krstanović, koja je poklonila fotografije MESS-u, kazala je da izložba za nju predstavlja omaž njenom ocu, zbog čega je veoma emotivna na pozitivan način.