Verdijev “Attila” premijerno u Narodnom pozorištu u Sarajevu

Sa jedne od proba/Velija Hasanbegović
Na sceni Narodnog pozorišta u subotu, 26. aprila, sa početkom u 19.30, premijerno će biti izvedena opera sa prologom u tri čina “Attila” kompozitora Giuseppea Verdija, pod dirigentskom palicom maestra Ive Lipanovića, te u režiji Roberta Boškovića. Radi se o djelu koje je premijerno izvedeno u teatru La Fenice u Veneciji 17. marta 1846. U to vrijeme, slavljena je kao politička edukacija naroda.
U naslovnoj ulozi Attile, legendarnog vođe Huna, gledat ćemo Ivana Šarića, Katarina Kikić Marić utjelovit će lik Odabelle, Amir Saračević iznijet će ulogu Foresta, dok će Krešimir Dujmić i Erol Ramadanović utjeloviti lik Ezija. Denis Isaković i Nedim Bašić nastupit će u ulozi Leonea, a u ulozi Uldina Ileš Bečei i Ermin Ašćerić. U predstavi učestvuju solisti i hor Opere NPS-a, članovi Baleta NPS-a, uz pratnju Sarajevske filharmonije.
Ova produkcija “Attile” spojit će Verdijevu originalnu viziju sa savremenim rediteljskim pristupom, stvarajući predstavu koja je istovremeno historijski utemeljena i scenski spektakularna za današnju publiku.
- Attila nosi snažne političke konotacije iz vremena kada je nastala. Opera je premijerno izvedena 1846. u Veneciji, u doba kada je Italija bila pod stranom vlašću i težila ujedinjenju. Iako je radnja smještena u 5. stoljeće, publika je lako mogla povući paralele sa svojom borbom, kaže reditelj Robert Bošković.
- Odlučio sam stvoriti vizualno dojmljiv spektakl koji odražava primitivni svijet ovog djela. Sa svojom stalnom suradnicom Vesnom Režić koja je poznata sarajevskoj publici, koristio sam minimalistički pristup s pažljivo odabranim elementima koji simboliziraju sukob civilizacija - Tea Bašić Erceg savršena u svom izričaju na scenu donosi preko stotinu novo sašivenih kostima, pojašnjava reditelj.
Na uloge, kako ističe Bošković, obratio je posebnu pažnju.
- Tu bih istakao rad sa pjevačima i interpretaciji njihovih uloga. Attila, kojeg sam prikazao kao kompleksnog antijunaka, zahtijevao je od pjevača ne samo vokalnu snagu već i suptilno prikazivanje unutarnjih sukoba. Odabella, kao snažni ženski lik, morala je balansirati između ranjivosti i odlučnosti. Isto tako, sve solističke uloge su gotovo filmski napravljene, dodao je Bošković.
Bošković napominje da hor također ima vrlo bitnu ulogu.
- Te uloge moraju biti savršeno kreirane ne samo pjevački već i glumački, a jačina njihovih glasova ovoj operi daje posebnu notu, naglašava hrvatski reditelj.
Koreografiju potpisuje mladi solista sarajevskog Baleta Oleg Karatseev, scenografkinja je Vesna Režić, dizajn kostima potpisuje Tea Bašić Erceg, dizajn svjetla Moamer Šaković. Šef hora Opere je Danijel Žontar. Prvo reprizno izvođenje planirano je za ponedjeljak, 28. aprila, također u 19.30.N. S.