Sutra počinje 64. Festival MESS

Sa dolaskom oktobra, vraća nam se i Festival MESS. Njegovo 64. izdanje počinje sutra, a otvoriće ga švicarsko-palestinska predstava “Metro Gaza”, koja nosi posebno značenje u vremenu eskalacije sukoba na Bliskom istoku.
- Kao što smo prošle godine bili platforma za umjetnike i umjetnice iz Ukrajine, ovogodišnji izbor predstave kojom otvaramo Festival je dokaz da smo dosljedni u borbi za slobodu i ljudsko dostojanstvo, a mi najbolje znamo koliko je i u vremenu ratnih užasa važno čuti glas umjetnosti. MESS ovim poručuje palestinskim umjetnicima da ih vidimo, čujemo i da podržavamo njihovu borbu, poručuje Nihad Kreševljaković, direktor Festivala MESS.
Ovogodišnji festival će biti festival velikih rediteljskih imena i bogate teatarske estetike, a tokom deset dana publika će vidjeti ostvarenja iz šesnaest zemalja, od čega jedanaest predstava u takmičarskoj selekciji, jednu festivalsku premijeru, dok su četiri predstave u programu All Inclusive, koji se realizira u saradnji sa Goethe Institutom BiH.
Mali MESS će predstaviti tri teatarska ostvarenja i inkluzivnu plesnu radionicu za najmlađe. Tu je i program Dramadžiluk koji donosi scenska čitanja savremenih dramskih tekstova, a ove godine će biti izvedena tri teksta te upriličen razgovor sa dramskim piscima.
Publika 64. MESS-a imat će priliku pogledati pet međunarodnih predstava.
Kada je u pitanju regionalna teatarska produkcija, publika 64. MESS-a imat će priliku pogledati ostvarenja istaknutih, višestruko nagrađivanih rediteljskih imena – Andriy Zholdak, Selma Spahić i Žiga Divjak. Njihove predstave “Edward II”, “Kroćenje goropadnice” i “Budućnost” otvaraju pitanja identiteta, historije ušutkivanja žena, te pogubnog djelovanja čovjeka na planeti na kojoj živimo.
Na kraju, red je spomenuti i žiri koji će odlučivati o najboljima. U njemu su istaknuti pozorišni i filmski glumac Izudin Bajrović, reditelj Gorčin Stojanović i Ana Vukotić.
- Moji mama i tata upoznali su se na Festivalu malih scena, rastao sam na Festivalu malih i eksperimentalnih scena, kako je nazvan negde u vreme kad je moj otac bio selektor i voditelj razgovora na okruglim stolovima. Sedeo sam po krilima roditelja ili njihovih prijatelja, a posle i sam, najčešće na podovima sarajevskih pozorišta. U četvrtom razredu gimnazije bio sam deo ekipe koja je pravila Hroniku MESS-a – sad se već zvao Festival jugoslovenskog teatra. Za svoju prvu predstavu dobio sam svoje prve nagrade – opet na MESS-u, Zlatni lovorov vijenac i Nagradu “Jurislav Korenić”. Prostije rečeno – da nije bilo MESS-a, ne bi bilo ni mene, niti bih postao rediteljem, vrlo emotivno je reditelj Gorčin Stojanović pojasnio svoju vezu sa jednim od najstarijih regionalnih teatarskih festivala na kojem je i tri puta učestvovao.
Treća članica MESS-ovog žirija je rediteljica Ana Vukotić, inače direktorica Festivala internacionalnog alternativnog teatra (FIAT) od 2013.
- Biti u žiriju jednog od najstarijih festivala na prostoru Istočne i Jugoistočne Evrope, izuzetna je privilegija i čast za svakog pojedinca u pozorišnom svijetu, u Evropi i svijetu. MESS je od 1960. mjesto gdje se mogu sresti vrhunci savremenog svjetskog eksperimentalnog teatra, plesnog, ali i onog nešto klasičnijeg, sa prostora ex-Jugoslavije. Živio MESS, živjelo pozorište, živjelo Sarajevo, poručila je Vukotić.