Priče obojene ironijom, senzualnošću i neposrednošću
Roman u izdanju Imprimatura/
Izdavačka kuća Imprimatur objavila je, u prevodu Alena Bešića, roman “Žena iz L. A.” (L. A. Woman) kultne američke autorke Eve Babitz, jedne od najzanimljivijih spisateljica kalifornijske književne scene 20. vijeka i ikone Los Anđelesa 60-ih, 70-ih i 80-ih.
Babic je bila istovremeno insajderka i hroničarka Los Anđelesa: odrasla u holivudskom okruženju, kumče Igora Stravinskog, prijateljevala sa Jimom Morrisonom, pozirala s Marcelom Duchampom za čuvenu fotografiju Juliana Waserra, a njene su priče obojene ironijom, senzualnošću i neposrednošću.
U romanu “Žena iz L. A.”, blistavoj priči o odrastanju u Hollywoodu, čitamo o Sofi Lubin, plavokosoj grupi djevojci Jima Morrisona, i Loli Fogel, njemačkoj imigrantkinji koja se 20-ih godina prošlog vijeka nastanjuje u Hollywoodu i zna da su Maybelline maskara i Ruldolf Valentino suština života. Njih dvije svjesne su da je Los Anđeles grad koji se mijenja, ali koji je istovremeno, sa svojim bulevarima obrubljenim palmama i ružičastim zalascima, u svojoj suštini vječan. Sofi će se nakratko odvojiti od voljenog L. A.-ja da bi otišla u Pariz, a potom i Rim, u svijet Činečite. Ipak, čari Evrope neće je odvratiti od grada koji ju je fatalno privlačio. Živeći svoje dekadentne živote i bezbrižno se vozeći Sunset bulevarom, Sofi i Lola, zajedno s ostalim junakinjama romana, utjelovljuju samu suštinu kultne figure “L. A. Woman” u prozi Eve Babitz – u velikoj mjeri inspirisanoj njenom sopstvenom divljom i hedonističkom mladošću.
Jim Morrison je napisao pjesmu o njoj, a sa Marcelom Duchampom igrala je šah potpuno naga – ali njene knjige su osigurale da reputacija Eve Babitz potraje.
Eve Babitz (1943–2021), kultna američka autorka, rođena je i odrasla u Hollywoodu. Njen otac bio je violinista u Losanđeleskoj filharmoniji, a svirao je i za „20th Century Foxˮ, dok joj je kum bio legendarni kompozitor Igor Stravinski. Umjetničku karijeru započela je kao dizajnerka omota albuma brojnih izvođača. Objavljivala je u časopisima „Rolling Stoneˮ, „Vogueˮ, „Cosmopolitanˮ. Napisala je više knjiga, među kojima „Eve’s Hollywoodˮ, „Slow Days, Fast Companyˮ, „Sex and Rageˮ, „Black Swansˮ. U pisanju spaja fikciju i memoar, a centralno mjesto u njenoj prozi, prožetoj osjećajem joie de vivre, zauzima kulturna scena Los Anđelesa 60-ih, 70-ih i 80-ih.
Iako je postigla značajne književne uspjehe, medijski fokus često je bio na njenim romansama s poznatim muškarcima. Njena sposobnost da uhvati duh Los Anđelesa kroz svoj rad učinila ju je ikonom kulturne scene tog grada.