Most koji nikad ne nastaje: Mesinski san star 2000 godina ponovo odgođen

Ponte di Messina/

Most iz snova

Nastavak vijesti ispod promo sadržaja

Ideja o povezivanju italijanskih regija Kalabrije i Sicilije starija je od same Italije! Fascinantna historija Mesinskog mosta, Ponte di Messina (Grad Messina na obali Sicilije, ispred kopna Regije Calabria), koji bi trebao povezati veliki otok Siciliju sa ostatkom zemlje, datira još iz Punskih ratova i vladavine Karla Velikog. Jer prvi pokušaji povezivanja dvije obale datiraju još iz vremena starih Rimljana, a kasnije je i Karlo Veliki to razmatrao. Godine 1840. kralj Dvije Sicilije - Ferdinand II Burbonski - naručio je prvu studiju izvodljivosti za izgradnju mosta, međutim, zbog visokih troškova, bio je primoran napustiti tu ideju, kao i mnogi drugi nakon njega.

A, od ‘80-ih godina pa sve do danas, evo, u kratkim crtama, šta se sve desilo: 1981. osnovano je poduzeće Società Stretto di Messina, koje je postalo odgovorno za dizajn i projektovanje mosta. Nakon nekoliko studija izvodljivosti, odobreno je rješenje za viseći most s jednim rasponom. 1985. je tadašnji premijer, pokojni Bettino Craxi, najavio izgradnju mosta, ali projekat nikada nije započet. Potom, 1992. godine, s velikom političkom krizom, koja je u to vrijeme zahvatila Italiju, građevinski radovi za izgradnju mosta su zvanično odgođeni.

Desetak godina kasnije, 2005, tadašnji premijer, pokojni Silvio Berlusconi, ponovo je pokrenuo projekat s ponudom od 3,88 milijardi eura, a 2006. godine kompanija je čak potpisala i ugovor. Baš tada, kada se sve činilo spremnim za početak gradnje, Berlusconi gubi drugi mandat na političkim izborima. Dolazak nove vlade s premijerom Romanom Prodijem na čelu, ocijenio je most “beskorisnim i štetnim”, pa je sve ponovo stalo. Zatim je i druga vlada, ovaj put premijera Maria Montija, zaustavila izgradnju mosta, zbog ogromnih troškova, objavivši da projekat neće biti dovršen, a poduzeće Stretto di Messina je bankrotiralo.

Nastavak vijesti ispod promo sadržaja

Ali sada je opet došlo do još jedne prekretnice: aktuelna vlada premijerke Giorgie Meloni već je počela sa reaktiviranjem projekta i Vijeće ministara je ovaj put odobrilo radove. Potpredsjednik Vlade i ministar za infrastrukture Matteo Salvini je opisao ovaj trenutak, nakon 50 godina, kao historijski ne samo za Siciliju i Kalabriju, već i za cijelu Italiju, najavljujući da bi izgradnja mosta mogla početi 2026. godine.

Međutim, priča o mostu ne bi bila ta da opet nije došlo do preokreta. Naime, 18. novembra 2025. italijanski Revizorski sud je ponovo odgodio registraciju rezolucije kojom se odobrava projekat. I tako su, još jednom, i finansiranje i planirani početak izgradnje mosta, planirani za 2026, koji ima samo za cilj da poveže Siciliju sa kopnom blokirani do daljnjeg. Da li će se san o mostu ikada ostvariti? Možemo samo čekati i trajektom se voziti.