Gordana Boban, glumica: Sloboda izbora je bogomdana i vrlo važno je znati odabrati šta želiš

Gordana Boban/Muhamed Tunović

Boban: Meni je pomoglo to što sam uvijek znala šta mi je životni prioritet/Muhamed Tunović

Nastavak vijesti ispod promo sadržaja

Takmičarski program ovogodišnjeg Festivala bosanskohercegovačke drame u Zenici otvoren je u četvrtak premijernom festivalskom izvedbom predstave “Kiselina”, prema tekstu Asje Krsmanović, u režiji Nermina Hamzagića i u koprodukciji Bosanskog narodnog pozorišta Zenica, XXIII festivala bosanskohercegovačke drame Zenica 2024. i Scene MESS Sarajevo. Tim povodom razgovarali smo sa dramskom umjetnicom Gordanom Boban, koja u ovoj predstavi igra sa Mirvadom Kurićem, Selmom Mehanović i Benjaminom Bajramovićem.

Ovo je Vaša treća saradnja sa BNP-om Zenica. Šta očekujete od predstave?

- Da, nakon predstave “Stop mašina” Danila Harmsa u režiji Aleša Kurta, zatim “Ravne ploče” Dragana Komadine u režiji Lajle Kaikčije, evo po treći put radim u BNP-u Zenica i zaista sam sretna što sam ponovo tu. Iskreno se nadam da ćemo predstavu “Kiselina” igrati dugo.

image

Detalj iz predstave Kiselina/Draženko Jurišić/

Nastavak vijesti ispod promo sadržaja

Neupitna vrijednost

 

Mislim da smo, na osnovu izvrsnog teksta Asje Krsmanović i zahvaljujući veoma inspirativnom redateljskom vodstvu Nermina Hamzagića, napravili vrlo dobru predstavu, kojoj želim dug i uspješan teatarski život.

Koliki je značaj ovakvog festivala za pozorište i kulturu u našoj zemlji?

- Festival domaće drame je iznimno važan, to je jasno i pticama na grani i moramo biti do neba zahvalni upravi BNP-a Zenica što njeguje ovaj festival skoro četvrt stoljeća. Bilo bi dobro da ih imamo više, ali s obzirom na to da smo mala zemlja i da je situacija u kojoj živimo takva kakva jeste... Apsolutno je neupitna vrijednost festivala domaće drame kako za pisce, redatelje, glumce, publiku, tako i za bh. kulturu uopće, za naš identitet i za naš jezik. BNP Zenica je čuvar ovih vrijednosti i još jednom mu hvala što ne odustaje i ne posustaje u namjeri da sačuva bh. dramski život. A, kako se država, politika, ekonomija odnose spram Festivala, to je neko drugo pitanje.

Nastavak vijesti ispod promo sadržaja

Kako je protekao proces rada na predstavi?

- Prije nego odgovorim, koristim ovu priliku da zahvalim redatelju Nerminu Hamzagiću i autorici teksta Asji Krsmanović što su mi ponudili suradnju na ovom projektu. Radili smo u izvrsnoj atmosferi, posvećeno i predano. Nermin je, kao redatelj, najzaslužniji za to, ali moram pohvaliti i cijelu ekipu koja je radila na predstavi. Zahvaljujem svima na profesionalnoj i ugodnoj suradnji i druženju.

Rođeni ste i odrasli u Livnu, očekivalo se da se bavite nečim drugim, ali je ljubav prema glumi prevagnula. Da li ste se ikad pokajali zbog izbora?

- Niko nije očekivao da se bavim nečim drugim, ali je istina i to da nikad nisam sanjala o tome da postanem glumica. Prosto su se događaji u periodu mog odrastanja odvijali tako da sam na kraju došla na prijemni ispit na Akademiju scenskih umjetnosti u Sarajevu, završila studij glume i dobila zvanje diplomirane glumice. Dakle, nisam nikad bila u situaciji da moram birati čime bih se bavila. I danas sam sretna i zadovoljna što je gluma moj životni poziv. A taj poziv omogućuje mi da na sceni prolazim kroz raznovrsna ljudska iskustva. Pomaže mi da učim o sebi i svijetu u kojem živim, pruža mi priliku da radim na sebi i pokušam postati boljom osobom.

U jednom od intervjua ste spomenuli da se očekivalo da postanete inženjer agronomije.

Nastavak vijesti ispod promo sadržaja

- Da ponovim, niko nije očekivao da budem ni agronom ni glumica. Moj otac je inženjer agronomije i njegov san je bio da Livanjsko polje pretvori u žitnicu koja bi hranila Bosnu i Hercegovinu. Po mom mišljenju je to bio plemenit san i zato sam jedno vrijeme pomišljala da upišem agronomiju. Uopće, divna je pomisao baviti se uzgojem hrane i hraniti ljude. S druge strane čovjek ima potrebu da nahrani i svoj duh i dušu, a umjetnost to može. Književnost, glazba, likovna, pa i dramska umjetnost, upravo to čine, hrane potrebu ljudskog duha za ljepotom. Lijep je osjećaj moći izazvati emotivnu reakciju kod publike, nekad smijeh, nekad tugu.

Na Akademiji scenskih umjetnosti u Sarajevu bili ste u klasi Bore Stjepanovića. Koliko ste mogli naučiti od ovog doajena bh. i jugoslovenskog glumišta?

- Profesor Stjepanović je iznimno dobar pedagog i zaista smo svi mogli naučiti puno toga o glumi na njegovim predavanjima. Prvo o disciplini u glumi, o načinu i sistemu na koji trebamo pristupati ulogama, o tome koliko moraš biti posvećen i predan dok radiš na ulozi, koliko na neki način moraš biti strog prema sebi samom da bi očuvao tjelesno i mentalno zdravlje i uvijek bio spreman odgovoriti na zahtjeve koje ovaj posao od nas glumaca očekuje.

Svi se sjećamo beskrajno duhovite predstave “Biće, biće”. U kakvom sjećanju Vam je ostao ovaj projekat?

- Ono što govori o toj predstavi je činjenica da je i danas rado gledana, da se inserti i citati iz predstave koriste na društvenim mrežama i to me baš veseli. Kolegica Sena Mustajbašić je napisala svevremenski tekst koji je na ovim prostorima gotovo uvijek aktualan. Životna priča u kojoj se prepoznaju mnogi. U vrijeme kad sam bila student prve godine glume, kolegica Sena je tekst “Biće, biće” radila kao svoj diplomski rad. Tada nisam mogla ni sanjati da ću jednog dana igrati u predstavi.

Nastavak vijesti ispod promo sadržaja

Podrška, razumijevanje i ljubav

 

Nekoliko godina poslije rata Sulejman Kupusović je okupio ekipu glumaca predvođenu divom našeg glumišta, pokojnom Nadom Đurevskom i napravili smo ovu predstavu. Mislim da bi se kolege Senad Bašić i Izudin Bajrović složili sa konstatacijom da je igrati predstavu pred uvijek prepunim gledalištem bio pravi užitak.

image

Glumica Gordana Boban/Muhamed Tunović

Nastavak vijesti ispod promo sadržaja

Kamerni teatar 55 Sarajevo Vaša je matična kuća...

- U Kamernom teatru sam zaposlena od 1996. godine, to je moja matična kuća, u njoj zarađujem svoj kruh i zahvalna sam što sam dio ansambla ovog respektabilnog teatra. Mislim da smo posljednjih deset-petnaest godina napravili vrlo dobre predstave koje ovaj ansambl potvrđuju kao jedan od najboljih u regiji. O tome svjedoče mnogobrojne nagrade koje smo osvojili na bosanskohercegovačkim i regionalnim festivalima. Kamerni teatar se ima čime pohvaliti. Upravo je u toku RUTA festival na kojem do 29. 5. gledamo predstave iz Hrvatske, Crne Gore, Makedonije, Slovenije i Srbije. Vrlo važan je i projekt “Djelidba - putovanje kroz BiH”, podržan od švicarske ambasade. Predstavu “Djelidba” Skendera Kulenovića u režiji Aleša Kurta već smo odigrali u Goraždu, Šamcu i Derventi, a planirana su gostovanja u Bihaću, Bosanskoj Krupi, Bijeljini, Lukavcu, Livnu, Tomislav-Gradu i Srebrenici.

Živite relativno povučen, miran porodični život. Iza sebe imate respektabilnu glumačku karijeru. Kako je moguće to spojiti?

- Meni je pomoglo to što sam uvijek znala šta mi je životni prioritet. To je upravo moja obitelj, moj mikrokozmos. Podrška, razumijevanje i ljubav koju međusobno imamo je najvrednije blago koje posjedujemo. Druga važna stvar po mom mišljenju je sloboda izbora. Sloboda izbora je bogomdana i vrlo važno je znati odabrati šta želiš, tj. ne želiš prihvatiti raditi. Nema tog novca i te ponude da bih uradila neke stvari koje su protivne meni važnima moralnim i ljudskim vrijednostima kojima se vodim kroz život.