"Gallantry": Svijet sapunice ogoljen do kraja

Ugledna postava/
Na sceni Narodnog pozorišta Sarajevo 28. juna s početkom u 19.30 sati premijerno će biti izvedena opera "Gallantry" kompozitora Douglasa Moora, uz pratnju Sarajevske filharmonije kojom će dirigovati maestro Bakir Samardžić, te u režiji Aleksandra Nikolića. Zanimljivo je kako ovom premijerom Opera NPS zaokružuje trilogiju američkih kompozitora Menottija, Gershwina i Moora.
- "Gallantry" je opera koja svjesno ulazi u jezik sapunice kako bi ga razoružala iznutra. U njenom jezgru je kritika jednog društvenog modela koji je ženama obećavao identitet kroz potrošnju, a zapravo ih pretvarao u potrošačice sopstvenih frustracija, pojašnjava Aleksandar Nikolić, reditelj opere.
- Sapunice, proizvod sredine vijeka, bile su reklame sa radnjom. Snovi američkih domaćica o ljepoti, ljubavi i dostojanstvu bili su filtrirani kroz idealizovane junakinje koje su živjele tačno onako kako im reklame nalažu. U toj perverziji snova - gdje utjeha dolazi u obliku sapuna, voska i ruža, Gallantry nalazi svoj ironični ton. I upravo zato je opera: jer zna da podigne kič na pijedestal samo da bi ga oborila. Kada opera imitira sapunicu, a sapunica je već imitacija života, nastaje dvostruka refleksija, dodaje Nikolić čiji intervju za Oslobođenje stiže u narednim danima.
U okviru premijernog izvođenja opere "Gallantry", bit će izvedena i Menottijeva opera buffa "Telefon", te Gershwinova jazz-opera "Blue Monday", obje u režiji Nikolića i uz pratnju Sarajevske filharmonije kojom će dirigovati maestro Bakir Samardžić.
U operi "Gallantry" uloge ostvaruju Jana Cvetković/Amila Ravkić/Adelisa Saračević, Hana Salihović/Laura Kozlinger, Ermin Ašćerić, Erol Ramadanović/Tomislav Perić i član baletnog ansambla Ivan Salonski. Baletni ansambl čine Jovana Milosavljević Lovrenović, Sabina Sokolović, Selma Štrbo, Nadža Pušilo/Marijana Marić, Til Čmančanin, Ivan Salonski, Bulat Gareev i Goran Staniškovski/Denis Zhuchenko.