Amalia Mindrutiu: Umjetnost kao pojava ili fenomen uvijek će biti dobar model za lični razvoj

Koreografkinja i rediteljica Amalia Mindrutiu/Velija Hasanbegović/
U Narodnom pozorištu Sarajevo, u petak, 1. novembra, sa početkom u 19.30, prvi put u Bosni i Hercegovini bit će izvedena spektakularna baletna premijera “Snjeguljica i sedam patuljaka”, rađena na muziku Shostakovicha, Pavlovskog, Delibesa i Masseneta, u koreografiji i režiji Amalie Mindrutiu.
Lagan i lijep rad
Ovaj baletni spektakl, rađen prema istoimenoj bajci braće Grimm, sarajevska publika moći će pogledati i 2. novembra u 19.30, te 5. decembra sa početkom u 12 sati.
Dobro došli u Sarajevo. Da li Vam je ovo prva profesionalna saradnja sa jednim od naših pozorišta?
- Veliki pozdrav, Sarajevo, ovdje sam već četvrti put. Moja prva posjeta desila se kada sam pozvana u Narodno pozorište Sarajevo kao baletski pedagog, a trenutno sam angažovana kao koreografkinja na premijeri baleta “Snjeguljica i sedam patuljaka”, koju radimo na muziku Shostakovicha, Pavlovskog, Delibesa i Masseneta.
U Narodnom pozorištu Sarajevo pripremate koreografiju za balet “Snjeguljica i sedam patuljaka”. Kako je sarađivati sa našim teatrom?
- Baletsku predstavu “Snjeguljica i sedam patuljaka” pripremila sam i prilagodila specijalno za Narodno pozorište Sarajevo. Rad je lagan i lijep, rekla bih, prvenstveno jer već dobro poznajem članove i članice baletskog ansambla, tako da mi je užitak raditi sa njima.
Kako je došlo do saradnje?
- Dakle, prvi put sam došla po preporuci, te nakon prve uspješne saradnje, direktor Baleta Evgeny Gaponko pozvao me je da radim predstavu “Snjeguljica i sedam patuljaka”. Bio je upoznat sa mojim radom, odnosno da sam i ranije radila koreografije za druge baletske predstave u Rumuniji.
Možete li nam prenijeti atmosferu s priprema, kako je raditi sa sarajevskim ansamblom?
- Atmosfera tokom procesa proba je vrlo lijepa, svi su u potpunosti uključeni u proces. Osjetila sam da istinski uživaju radeći na ovoj novoj produkciji, što me itekako raduje.
Šta možemo očekivati od sarajevske “Snjeguljice”?
- Balet “Snjeguljica i sedam patuljaka” na scenu donosi ljepotu bajke. Počevši od muzike, dekora, kostima i svjetla, sve je u onom ambijentu, rekla bih, specifičnom za jednu bajku. Svi likovi su posebni u glumačkom i plesnom segmentu, a posebno bih izdvojila patuljke, koji su iznimno slatki i bit će veoma važan dio ove baletske predstave.
Kako se jedna bajka uopšte uklapa u baletne okvire?
- Balet “Snjeguljica i sedam patuljaka” nije prva bajka koja je rađena kao baletna predstava. Iznad svega, moramo poštovati i voditi se dramaturgijom priče, a zatim napraviti koreografiju koja može i treba staviti u prvi plan kvalitet plesača sa tehničkog i umjetničkog aspekta.
Već dugo radite u cijeloj našoj regiji - možete li nam dati presjek stanja u baletnoj umjetnosti u državama bivše Jugoslavije?
- Da, radim u ovoj regiji već tri godine, to je za mene kao koreografkinju jako dobro i veoma lijepo iskustvo. Radila sam u Bosni i Hercegovini i Srbiji, voljela bih raditi i u drugim zemljama bivše Jugoslavije, kako bih imala cjelokupnu sliku umjetničkog djelovanja i stvaralaštva na ovim prostorima.
Doprijeti do duše
Cilj mi je steći znanje o samom kvalitetu i načinu rada umjetnika i umjetnica sa prostora Balkana. Smatram da se balet u regionu općenito razvija u dobrom smjeru i da je na veoma visokom nivou.
Koliko se to razlikuje, recimo, od Mađarske i Rumunije, gdje također često radite?
- Baletske škole u Rumuniji su jako dobre, mnogo plesača iz naše zemlje je bilo angažovano u većini pozorišta u bivšoj Jugoslaviji. Trenutno balet u Rumuniji je na zavidnom nivou, a jedan od glavnih razloga je taj što sva pozorišta imaju strane plesače i to je jako dobra stvar, jer možemo učiti od njih, a oni od nas. Na kraju krajeva, takva vrsta razmjene znanja je dobra za sve, zar ne?
Da li je balet kao umjetnost, s obzirom na razvoj tehnologije i interes ljudi za plitka i brza zadovoljstva, u opasnosti od sporog zaborava?
- Ne, ne bih se baš složila. Umjetnost kao pojava ili fenomen uvijek će biti dobar model za lični razvoj, naročito ako govorimo o baletu. Baletna umjetnost će uvijek biti cijenjena pod uslovom da se publici nude kvalitetan sadržaj i kvalitetna izvođenja. Umjetnost je kroz historiju prolazila kroz teške periode, ali je uvijek uspijevala da dopre do ljudske duše.