Crno-bijelo svjedočenje Strašnog

Strašni izložba Zetra BKC/Ilic Danijel

Izložba fotografija Milomira Kovačevića Strašnog/Danijel Ilić

Nastavak vijesti ispod promo sadržaja

U galeriji Bosanskog kulturnog centra u Sarajevu otvorena je izložba fotografija Milomira Kovačevića Strašnog o Yutelovom koncertu iz 1991. koji je održan u Zetri. Riječ je o crno-bijelim fotografijama koje su prvi put predstavljene javnosti u okviru festivala Baščaršijske noći.

Koncert za mir održan je 28. jula 1991. u prepunoj Zetri u organizaciji TV kanala Yutel i ostaje vječno kao dokaz da se koncertima ne mogu spriječiti ratovi ako je neko baš naumio nagrditi onog drugog.

Mirovna himna

 

Prema nekim izvorima, u sali je bilo 30-ak hiljada posjetilaca i vani još pedeset. Na koncertu je nastupilo dosta grupa, uglavnom iz Sarajeva, sa gostima: EKV, Bajaga, Rade Šerbedžija i drugi. Nastupali su Merlin, Crvena jabuka, Plavi orkestar, Brega sa Harisom Džinovićem i Čolom, Nele, Indexi, Hari Mara Hari, Regina, da bi na kraju svi zajedno sa organizatorima otpjevali “Yutelovu mirovnu himnu”.

Nastavak vijesti ispod promo sadržaja

image

Izložba je posvećena Yutelovom koncertu za mir/Danijel Ilić

Bilo je i drugih specijalnih gostiju, kao što su Abdulah Sidran, Hasan Fazlić, Rudari, Muharem Serbezovski, Vajta, Zerina, Jevđa... Kao i obično, Milomir je cijeli dan snimao atmosferu u gradu i lagano išao prema Zetri sa publikom. Grad je bio oblijepljen plakatima za mir, po gradu su euforično hodale grupe sa zastavama i transparentima za mir.

Sve je to izgledalo dosta nevino i naivno dok se u isto vrijeme već u jednom dijelu zemlje pucalo i ginulo, a oko Sarajeva se gomilale haubice i tenkovi. Deset mjeseci kasnije, 25. maja, Zetra je izgorjela, a time i sve nade u mir ako ih je neko još u tom trenutku imao.

- Kao i sve dotadašnje događaje u gradu, i ovaj koncert sam proveo u publici fotografišući posjetioce koji su došli da svojim prisustvom podrže želje za mir i očuvanje Bosne i Jugoslavije. Jedni su došli da se provesele, a drugi sa plakatima i posterima na kojima su bile poruke za mir, kaže Strašni.

Nastavak vijesti ispod promo sadržaja

- Dok se već u nekim dijelovima nekadašnje Jugoslavije pucalo, u sali je bilo veselo, ponekad i pravo ludilo, a svi su bili kao u nekom transu, prisjetio se slavni fotograf atmosfere.

Milomir Kovačević Strašni fotografijom se počinje baviti sa 17 godina u Univerzitetskom fotoklubu CEDUS. Članom ULUPUBiH-a postaje 1989. Od samog početka njegov opus posvećen je životu na ulicama, kao i kulturnim događanjima u Sarajevu.

Tabu teme

 

Devedesetih postaje jedan od najzapaženijih fotohroničara grada. Angažman fotoreportera u različitim revijama nije doveo do tačke da njegov rad poprimi senzacionalistički karakter, niti su njegove fotke imale kratak rok trajanja. Naprotiv, njegov rad pokazuje interes za najrazličitije teme tadašnjeg društva.

Nastavak vijesti ispod promo sadržaja

image

Hroničar grada

Od onih uobičajenih, često neprimjetnih u kolotečini svakodnevnice, do onih koje otvaraju neke od, za to doba, tabu tema. Serije fotografija sa temama Međugorja, zatvora, buvljaka, rock koncerata, zatim Horde zla (navijači FK Sarajeva), grafiti, pioniri, Titove fotografije po izlozima, fotografije posljednjeg Dana Republike..., samo su neke po kojima je postao poznat.

Izložba će biti otvorena do 31. jula, a moguće ju je posjetiti svakim danom od 10 do 19 sati.