Svjetski trgovački centar: Gdje? - Kod RTV doma je zemljište baš za takav objekat...

Na Marijin Dvoru već imamo tri tržna centra/Sulejman Omerbašić
Svi koji donose odluke ili predlažu da se gradi World Trade Center (WTC) na slobodnoj lokaciji u Ulici Zmaja od Bosne, u neposrednoj blizini Prirodno-matematičkog fakulteta Univerziteta u Sarajevu, trebali bi znati da vjerovatno nigdje u svijetu ne postoji grad koji bi imao na tako malom prostoru, u centralnoj gradskoj zoni, toliki broj tržnih centara kao što bi ih imalo Sarajevo.
Na prostoru dužine od približno 300 metara danas imamo tri tržna centra – Importanne Centar, Sarajevo City Centar (SCC) i Alta Shopping Centar – a u neposrednoj su im blizini zgrade Vlade i Parlamenta Bosne i Hercegovine, Ambasada Sjedinjenih Američkih Država, Hotel Holiday i zgrade UNITIC-a s velikim brojem korisnika i zaposlenih. Centralni prostor grada već danas je saobraćajno preopterećen i u određenim intervalima dolazi do velikih saobraćajnih zagušenja i problema.
Na svim slobodnim površinama i parking prostorima oko zgrada na lokalitetu Marijin Dvora već danas je nedovoljno parking mjesta. Izgradnja novog stambeno-poslovnog centra na istom ovom prostoru, sa sadržajima koje bi trebao imati WTC, dovela bi, u svakom slučaju, do apsolutnog kolapsa saobraćaja u centralnoj gradskoj zoni. Zaista je krajnje vrijeme da neko ko se bavi problemima saobraćaja izađe u javnost s preciznim podacima i predloži, na osnovu empirijski dobivenih podataka, kako izgleda saobraćajno rješenje na priključku Prve transverzale, na raskrsnici između Srednje mašinske tehničke škole i Američke ambasade, s jedne strane, i Zemaljskog muzeja Bosne i Hercegovine i Historijskog muzeja Bosne i Hercegovine, s druge strane.
Stihijski smo na Marijin Dvoru izgradili tri tržna centra bez ikakvih analiza opravdanosti i ekonomičnosti iskorištenja prostora. Cijeli svijet gradi tržne centre izvan grada zbog važnosti zaštite centralne gradske zone u svakom pogledu. Sadržaje koji se predlažu u novom WTC-u već imamo u postojećim objektima Alte, SCC-a i Importannea. Izgradnjom još jednog, još većeg tržnog centra u gradskoj zoni, odreći ćemo se prostora na kojem se u budućnosti mogu realizirati drugi značajni poslovni i kulturni objekti u funkciji grada.
Ovaj novi trgovački centar, s planiranim sadržajima, na drugoj bi lokaciji značajno doprinio razvoju grada i njegovoj urbanoj slici. U općini Novi Grad, zapadno od RTV doma, nalazi se zemljište namijenjeno za objekt takvog sadržaja. Prije više godina bio je raspisan arhitektonski natječaj za rješenje sa sličnim sadržajima koje predviđa WTC. Izgradnja takvog objekta, na toj lokaciji, unaprijedila bi kvalitet života u cijelom gradu, a posebno u općini Novi Grad.
Nažalost, kada se danas govori o WTC-u, niko i ne spominje kolski i pješački saobraćaj, a on je osnova za uspješan rad jednog takvog modernog poslovnog objekta. Niko ne spominje probleme koji će nastati izgradnjom Prve transverzale, njenu vezu preko Vogošće s autoputem (koridor Vc) i dolazak nepregledne kolone vozila, prvo na raskrsnicu Ulica Kranjčevića-Halida Kajtaza-Put Života, a onda na raskrsnicu s Ulicom Zmaja od Bosne. Na tim raskrsnicama susrest će se sva vozila koja dolaze s autoputa, a idu prema gradu, s vozilima koja se kreću iz smjera općine Stari Grad prema Ilidži. Stvorit će se pat-situacija i nemogućnost njihovog kretanja. Zato je nužno da prije svake odluke tražimo od nadležnih institucija tačne podatke o tome koliko vozila ide u smjeru općine Stari Grad prema Ilidži i procjenu o tome koliko vozila će dolaziti iz smjera autoputa, te da se odgovori na pitanje kako riješiti raskrsnicu u neposrednoj blizini Američke ambasade.
Jasno je da se križanje automobila na tom mjestu ne može odvijati na jednom nivou i da nesumnjivo treba tražiti saobraćajno rješenje na više nivoa. Time će se ugroziti sadašnji prostor ispred Američke ambasade i drugih susjednih objekata. To je problem koji do danas niko nije spomenuo niti je u vezi s tim predložio bilo kakvo rješenje.
Pitanje raskrsnica Prve transverzale jedno je od najvažnijih pitanja saobraćaja u Sarajevu, a posebno u njegovoj centralnoj zoni. Sredstva namijenjena za izgradnju Prve transverzale već se troše na izgradnju tunela prema Vogošći, a u planovima nema odgovora na probleme priključka na Ulicu Zmaja od Bosne. Odgovor bi trebalo tražiti odmah, prije bilo kakve gradnje duž ove ulice.