Prkačin za Oslobođenje: Neum je destinacija broj 1, gostima samo nedostaje slobodnih dana

Neum ljeto/Lejla Sofradžija

Neum je postao prepoznata destinacija u svijetu /Lejla Sofradžija

Gospodine Prkačin, kad se osvrnete na ovo ljeto - kakvi su vaši utisci, jeste li zadovoljni sezonom?

- Sezona je bila izazovna, pred sezona tj. već od sredine travnja mjeseca pa sve do kraja lipnja smo bilježili veći broj dolazaka i noćenja turista u naš grad. Početak srpnja je donio jedan neočekivani blagi zastoj, nešto čemu smo svjedočili u svim ljetnim destinacijama u ovom dijelu Europe, međutim već krajem mjeseca i u nastavku sezone kroz 8. i 9. mjesec te sve do sada bilježimo odlične rezultate te sezonu ocjenjujemo uspješnom. Kontinuirano ulaganje u infrastrukturu grada i promociju Neuma kao poželjne destinacije donose dobre rezultate, a broj gostiju koji nam se iz godine u godinu vraćaju to i potvrđuju.

Imate li već prve brojke, koliko je turista i noćenja bilo u odnosu na prošlu godinu?

- U odnosu na prošlu godinu za koju kažemo da je bila rekordna bilježimo blago smanjenje broja gostiju cca 5% ali smo opet po tome uspješniji od destinacija u okruženju, gosti su prepoznali da je trenutno Neum destinacija koja nudi najbolju vrijednost za novac.

Ko su bili najvjerniji gosti ovog ljeta – da li se više vraćaju domaći ili strani turisti?

- U pred i post sezoni naši najbrojniji gosti su gosti iz zapadne Europe, Francuske, Poljske, Austrije, Slovenije i gosti sa dalekog istoka, Južna Koreja, Kina...

Neum ljeto/Lejla Sofradžija

Neum je postao prepoznata destinacija u svijetu /Lejla Sofradžija

 

- U glavnoj ljetnoj sezoni najveći broj gostiju nam dolazi iz BiH, te naša dijaspora i gosti iz zemalja u okruženju, mada moram posebno istaknuti da je Neum postao prepoznata destinacija u svijetu pa tako imamo u našim hotelima goste iz Francuske koji nam dolaze od 4. do 11. mjeseca organizirano preko velikih francuskih tour operatera i u Neumu borave minimalno sedam dana, a dosta hotelskih gostiju imamo i iz ostalih zemalja EU.

Šta se više tražilo - hotelski smještaj ili apartmani i privatni smještaj?

- Hotelski smještaj se traži tijekom cijele sezone, a privatni je aktualniji u vrijeme glavne sezone kada dolaze obitelji s djecom pa im takva vrsta smještaja više odgovara, a i cijene su nešto povoljnije u tom slučaju.

Mnogo se pričalo o cijenama - je li Neum ove godine bio "skup" ili su gosti ipak smatrali da je ponuda vrijedna onoga što plaćaju?

- Neum je po tom pitanju u prednosti nad ostalim destinacijama na obali, naše cijene su se povećale minimalno te je Neum i dalje destinacija broj 1 kada uzmete u obzir uloženo i dobiveno, broj gostiju koji nam se iz godine u godinu vraćaju dovoljno govori o tome da radimo dobar posao i da nudimo odličnu vrijednost za novac. Mi ćemo u budućnosti raditi na tome da ljestvicu usluge podignemo još i više zadržavajući konkurentnost.

Osim mora i plaže, šta gosti najčešće traže i prepoznaju kao posebnost Neuma?

- Povoljan geografski položaj ističe Neum kao destinaciju koja je uz more i plaže i idealna baza za boravak i obilazak brojnih atraktivnih destinacija u okolini kao što su Dubrovnik, Mostar, Korčula, Kravica...

Šta vam je zadalo najviše muke ovog ljeta - gužve, cijene, nedostatak radnika…?

- Ono s čime se većina turističkih destinacija suočava je nedostatak radne snage. U Neumu, pored domaćeg stanovništva, zapošljavajmo i strane radnike, a najviše ih je bilo iz Nepala i oni su se pokazali kao veoma odgovorni radnici.

Međutim, mi mislimo i smatramo da za održavanje kvalitete, održavanje standarda u ugostiteljskim uslugama, domaći radnici, znači radnici iz Neuma ili BiH, u tom su smislu nezamjenjivi, a neumski poslodavci su zadnjih godina poprilično podigli i plaće i uvjete rada radnika. Tako da se mi nadamo da ćemo u idućim godinama koje dolaze još povećati udio domaće radne snage.

Neum ljeto/Lejla Sofradžija

U glavnoj ljetnoj sezoni najveći broj gostiju dolazi iz BiH, naše dijaspore i zemalja u regionu/Lejla Sofradžija

- Mislim da je teško očekivati da se mogu općenito u BiH ponuditi uvjeti, prvenstveno mislim na plaću, kao u Europskoj Uniji. Ali, radimo na tom planu i mislim da bez domaćih radnika nema ni kvalitetne usluge na nivou koji to gosti očekuju.

Ima li prostora da se sezona malo produži i na septembar ili oktobar, i koliko je realno očekivati turiste i van špica ljeta?

- Hoteli već sada rade odličan posao u navedenom terminu organizirajući kongrese, izlete za veće grupe stranih gostiju i slično, ali vidim potencijal da se sezona produži, konstantnim ulaganjem u infrastrukturu, povjesne znamenosti i prezentaciju naše bogate kulturne baštine i bogate gastronomske ponude, rezultati sigirno neće izostati i tu vidim veliku priliku za Turističku zajednicu da zajedno osmislimo program i najbolji način to prezentiramo gostima.

Šta je sa zimom i eventualnom ponudom, s obzirom na te neke nove trendove da se ljeti ide u planine, a zimi na more?

- Za sada nudimo adventski program i doček Nove godine, a moramo pokušati na neki način održati kontinuitet rada i zimi iako su u tom slučaju glavna prepreka visoki troškovi energije za ograničen broj gostiju.

Kad uporedimo Neum s Hrvatskom ili Crnom Gorom - gdje stojimo bolje, a gdje možda zaostajemo?

- Neumu tj. cijeloj BiH na prvom mjestu nedostaje kvalitetne promocije u svijetu, jednostavno moramo biti aktivniji u medijima, na internetu u javnosti općenito, tu dolazimo do glavnog problema, a to je nepostojanje zajedničke strategije prezentacije države u svijetu.

Neum ljeto/Lejla Sofradžija

Neumu i cijeloj BiH nedostaje kvalitetene promocije u svijetu/Lejla Sofradžija

 
 

 

 

- Svi mi se borimo za sebe kao zasebne destinacije ali jednostavno smo premali da tako nastupimo prema vani, a to je ono što Hrvatska i Crna Gora čine.

Šta vam gosti najčešće kažu kad odlaze - s čime su najviše zadovoljni, a šta im možda nedostaje?

- Gosti na odlasku uvijek ističu poznatu neumsku dobrodošlicu, toplinu domaćih ljudi i kristalno čisto more, a nedostaje im jedino slobodnih dana da mogu ostati duže.

Koji su glavni prioriteti TZ Neum u narednoj godini?

- To su promocija Neuma kao atraktivne turističke destinacije, u prvom redu prezentacija našeg zaleđa koje stvarno ima što za ponuditi, ne koristi se dovoljno. Organizirat ćemo i dane berbe maslina jer je i to jedan naš jak adut kojim se želimo predstaviti gostima. Izgradnjom nove ceste Hutovo - Ravno nam se otvaraju brojne mogućnosti za kreiranje raznovrsne ponude. Moram istaknuti i kontinuirani rad na suzbijanju rada na crno jer na taj način gubimo značajna sredstva koja bi inače bila uložena u organizaciju događaja, uređenje mjesta i podizanje kvaliteta destinacije.