Grégoire Verdeaux, PMI: Put je dug i izazovan, ali želimo postići kraj cigareta

Grégoire Verdeaux, Philip Morris International/Pmi
Verdeaux: IQOS ILUMA je najbolji proizvod u klasi uređaja koji ne sagorijevaju duhan
Nastavak vijesti ispod promo sadržaja

Je li realno očekivati bezdimnu budućnost u narednih 10 godina? Ko će biti dobitnici, a ko gubitnici u tom scenariju iz perspektive Philip Morris Internationala (PMI)?

- Naš cilj je jasan: želimo postići kraj cigareta, i tu smo viziju predstavili vladama širom svijeta. Međutim, treba biti oprezan, posebno u slučajevima gdje postoji crno tržište jer prevelik pritisak na legalno tržište cigareta neće nužno rezultirati prebacivanjem na bezdimne proizvode ili prestankom pušenja. Iako se svaka situacija mora tretirati pojedinačno, smatramo da je ključno globalno izraziti jasnu ambiciju: uz pravu političku volju i posvećenost društva, pušenje cigareta se može okončati. To je ostvarivo, samo negdje brže, negdje sporije.

Put do potpunog iskorijenjivanja konvencionalnih cigareta posebno je dug i izazovan, u zemlji u kojoj 40% odraslih ljudi zvanično konzumira cigarete. Međutim, to ne znači da u takvim zemljama ne možemo bar prepoloviti brojku od 40% u narednim godinama. To je ono što trenutno predviđamo.

Mnogo se govori o važnosti usklađivanja politika o bezdimnim proizvodima širom svijeta. Vi, kao potpredsjednik vanjskih poslova, morate balansirati posao na mnogo različitih tržišta s različitim zakonodavstvima, što je samo po sebi izazov. Koji su najbolji argumenti koje PMI koristi u diskusiji o ovom pitanju s ključnim donositeljima odluka, ili službenicima za javno zdravlje?

- Bit je razgovarati s pragmatičnim vladama. Mislim da su vlade u središnjoj, istočnoj i jugoistočnoj Evropi djelomično pragmatične, jer pragmatizam se svodi na jedno pitanje: mislite li da 100 % ljudi odjednom može prestati koristiti nikotin? Ako smatrate da je to moguće, onda je tok diskusije drugačiji. Ako je odgovor ne, to nije moguće, tada im možemo dati savjet protiv najtoksičnijeg načina konzumiranja nikotina - a to su cigarete. U trenutku kad prihvate takvu diskusiju, već su u pragmatičnoj zoni. A u okviru te diskusije se odgovara na pitanja: koja vrsta proizvoda je manje štetna kad imate visok postotak pušača ili relativno visoku društvenu prihvatljivost pušenja, što je nažalost slučaj u središnjoj, jugoistočnoj i istočnoj Evropi? Šta radite za postojeće pušače? Kako ćete se pobrinuti da im ponudite najbolji izbor koji minimizira rizike?

Nastavak vijesti ispod promo sadržaja

image

Grégoire Verdeaux

To je diskusija koja brzo prestaje biti ideološka i fokusira se na kako. Tu se osjećamo na svom terenu, jer smo mi globalna kompanija koja posjeduje mnogo iskustva i podataka, i znam da je pomalo čudno, ali budući da Svjetska zdravstvena organizacija (SZO) to ne čini, mi smo ti koji vladama širom svijeta šaljemo podatke i informacije o ovom načinu rješavanja problema pušenja.  

Kad ste već spomenuli SZO i razgovore s pragmatičnim vladama, koji su ključni argumenti koje SZO iznosi protiv alternativnih načina konzumiranja nikotina? Čini mi se da se tu otvara prostor za razgovor s dužnosnicima na naučnom nivou?

- Ja vjerujem da je naša komunikacija potpuno u skladu sa evaluacijskim priručnikom SZO, jer mi potrošačima poručujemo: nemojte početi pušiti! Ako ste već počeli, molimo vas da prestanete! Ako ne prestanete, prebacite se na manje štetne alternative!

Nastavak vijesti ispod promo sadržaja

To treba da bude predmet konstruktivne rasprave, koja podrazumijeva značajno manji utrošak javnih resursa, a maksimizira šanse za sve, pa i one pušače koji bi u protivnom nastavili da puše.

No, ja shvaćam da to zahtijeva priznanje SZO da nakon 40 godina provedbe istih politika i dalje imamo 1,1 milijardu odraslih pušača. To su službeni podaci, a posljedica su pristupa "prestati pušiti ili umrijeti". Zar nije logičnije, ukoliko znamo da je inovacija dostupna, pokušati ponuditi nešto bolje.

Dopustite mi da se osvrnem i na drugi argument koji koristi SZO - čak i ako se, radi rasprave, složimo da postoje manje štetne alternative cigaretama, rizik je previsok za mlade ljude. Tim argumentom se zapravo kaže da moramo birati između 18-godišnjaka i odraslog pušača, uz neku vrstu implicitnog priznanja da odrasli pušač treba ostati pri korištenju cigareta, i sretno mu.

Bosna i Hercegovina je prije nekoliko dana lansirala uređaj IQOS ILUMA. Prema podacima s drugih tržišta, stopa prihvatanja ILUMA-e je velika. Koja je razlika između ILUMA-e i uređaja iz prethodne IQOS generacije?

- Komercijalne brojke potvrđuju što ste upravo rekli. To je proizvod koji postiže velik uspjeh. Govoreći isključivo iz perspektive poželjnih ciljeva naspram neželjenih posljedica, kao predstavnik PMI-a, ali i kao bivši pušač cigareta, a sada korisnik ILUMA-e mislim da je ovo najbolji proizvod u klasi uređaja koji ne sagorijevaju duhan, kad je riječ o sofisticiranosti, čistoći i isporučivanju pravog ukusa duhana.

Nastavak vijesti ispod promo sadržaja

Održivost je velika buzz riječ širom svijeta. Na šta je PMI posebno ponosan kada govorimo o održivosti?

- Vrlo dobro razumijem važnost fokusa na održivost. S komercijalnog aspekta, mogu spomenuti velike investicije i prakse koje provodimo kad je riječ o održivosti proizvoda koje plasiramo na tržište. No, za mene je izvor ponosa naš angažman protiv dječjeg rada, jer to nije jednostavan posao. U tom kontekstu, spomenuću zemlje na jugu Afrike, kao zemlje koje se suočavaju s ogromnim izazovima, uključujući i klimatske promjene, gdje radimo na unapređenju lanca vrijednosti, cjelokupnoj strukturi poljoprivrede, uključujući i potpuno nepopustljive standarde protiv dječjeg rada. Mnogo ulažemo u tu oblast i mislim da bismo se mogli povezati i s ostalim industrijama da osmislimo zajednički nastup.