Dino Trnka šampion na Game Development World Championship 2022: Lifespace Traveler mora zaustaviti AI

Dino Trnka, programer igre Lifespace Traveler s kojom je pobijedio na Game Development World Championship 2022 Foto:
Trnka: Uživa u radu/Privatni arhiv
Nastavak vijesti ispod promo sadržaja

Koliko puta imamo priliku čuti izraz svjetsko - a naše? Bilo da je riječ o sportu, matematičkim takmičenjima, studentskim uspjesima ili tehnologiji, uspješni mladi Bosanci i Hercegovci često potvrđuju da smo država koja, i pored malih ulaganja, često iznjedri uspješne i talentovane ljude koji našu zemlju predstavljaju u najljepšem svjetlu.

GEJMING INDUSTRIJA je jedna od najbrže rastućih svjetskih industrija. Veliki novac kruži oko nje i u svijetu joj se daje sve više značaja. U našoj zemlji i pored onih tradicionalnih pusti se igrica, to je za djecu, mladi prepoznaju značaj i brzinu razvoja ove industrije.

U subotu, 22. aprila, Lifespace Traveler, videoigra koju je kreirao Dino Trnka iz Bosne i Hercegovine, osvojila je prvo mjesto na svjetskom takmičenju Game Development World Championship 2022, u kategoriji za najbolju videoigru neovisnih programera po izboru publike.

Primarni cilj mi je bio da mogu reći da sam napravio igru. A ovo ostalo što dolazi..., kaže Trnka

Nastavak vijesti ispod promo sadržaja

Po riječima organizatora, ovo je kategorija u kojoj je konkurencija bila najveća i u kojoj je bilo najteže pobijediti. Međutim, ulaskom u Top 10 Dinina videoigra, koja je nastajala četiri godine, dobila je veliku pažnju javnosti.

Riječ je o cyberpunk akcijskoj igri punoj uzbuđenja, jednostavnoj za naučiti, ali izazovnoj za savladati. Igra zahtijeva brze reflekse, strpljenje i koncentraciju. Zbog toga je namijenjena igračima koji žele testirati svoje reflekse u brzim i nepredvidivim izazovima dok otkrivaju tajne mračnog distopijskog svijeta. Ova igra bit će dostupna javnosti na platformi Steam krajem juna ove godine.

Dino je za magazin Dani govorio o značaju ovog takmičenja, samoj igri, ali i gejming industriji u Bosni i Hercegovini i u svijetu. Očigledno je da BiH ima veliki potencijal u ovom području. On podsjeća da se ovo takmičenje dešava na globalnom nivou. Učesnici mogu biti sa bilo koje strane svijeta.

”Ovo takmičenje se održava na godišnjem nivou već deset godina. Svake godine bude u više različitih kategorija. Mene su kontaktirali organizatori, s obzirom na to da je igrica još u izradi i nije izašla. U fazi je završavanja. Planiram da izađe krajem juna. Ali je već javno vidljiva stranica na kojoj je igrica. Uglavnom, sa takmičenja su mi se javili mailom, pozivom da se prijavim. Prijava je besplatna, nema neke kotizacije koja se mora platiti. Ja sam se prijavio u kategoriju indie, odnosno samostalni programeri”, objašnjava Dino.

Razlog zašto igrica još nije izašla, navodi Dino, jeste iščekivanje festivala Steam Next Fest, koji počinje 19. juna i odlična je platforma za promociju igrice. “Zato planiram da objavim igricu nakon festivala, odnosno krajem juna”, navodi.

Nastavak vijesti ispod promo sadržaja

STEAM NEXT FEST je festival koji organizuje Steam, najveća svjetska platforma za prodaju PC igara.

”Na toj platformi ću ja i objaviti igru. Na tom festivalu se slave igre samostalnih programera. Odlična je prilika za promociju, možete streamovati i ja ću spremiti svoj stream, kojim ću pokazivati potencijalnim kupcima kako to izgleda, odgovarati na pitanja itd. Uglavnom, ovo je veliki event koji se dešava četiri puta godišnje. A uslov za dolazak na taj event je da igra još nije izašla, pa sam zato sačekao”, naglašava Dino.

image

Gejming industrija: Lifespace Traveler ulazi na ogromno tržište

Lifespace Traveler je cyberpunk akcijska igrica, čija je radnja smještena u distopijsku budućnost. Cyberpunk je žanr koji je sve zastupljeniji, kako u PC igrama, muzici, tako i u filmovima i serijama.

Nastavak vijesti ispod promo sadržaja

”Cyberpunk je sam po sebi malo mračniji pogled na tehnologiju i opasnosti koje dolaze sa njom. Možda najpopularniji filmovi koji se bave time su Terminator i Matrix. Tematika igrice je u tom stilu. A sama priča se bavi bliskom budućnosti u kojoj je umjetna inteligencija zavladala svijetom i predstavlja opasnost po čovječanstvo. Zadatak u toj igrici je da se igrač bori protiv te inteligencije, protiv neprijatelja koji štite jezive inteligencije da bi zaposjeli čovječanstvo”, objašnjava.

Gejming je industrija koja je globalno itekako razvijena. U BiH su česta kočnica ovoj branši bili stereotipi da su igrice gubljenje vremena, te da one mogu i trebaju biti zanimljive samo djeci. Dino naglašava koliko je ova industrija razvijena podatkom da se njen net worth broji u stotinama milijardi dolara.

”Gejming industrija u svijetu zarađuje više od filmske i muzičke industrije zajedno. Kad se saberu, nisu ni blizu gejming industriji. To je jedina industrija koja nije pala za vrijeme pandemije Covid-19, dok su sve ostale industrije pale. Razlog je taj što su svi sjedili kući, nisu imali ništa drugo raditi, pa su kupovali igre”, ističe.

Dino ocjenjuje i da Bosna i Hercegovina ima ogroman potencijal u ovoj industriji. Kreće se, kaže, u krugovima developera, zna također i videogame developere, kako u Sarajevu tako i u drugim gradovima.

”Postoji nekoliko game kompanija u Sarajevu, ali nije to ni blizu dovoljno koliko, naprimjer, ima u Hrvatskoj i Srbiji. Išao sam na gejming sajmove u Hrvatskoj i Srbiji. Ali u BiH nema ništa na tom nivou. Sve što smo pokušali bilo je dosta slabije. Talenta ima, ljudi ima, samo što nema okruženja u kojem bi se takve stvari više promovisale i gurale. Mi se možda fokusiramo na neke druge stvari malo više. A gejming industrija ima jako veliki potencijal, samo što treba izdvojiti i vremena i truda”, smatra on.

Nastavak vijesti ispod promo sadržaja

LIFESPACE TRAVELER je prva igra koju Dino pravi. Na njoj radi već četiri godine, od aprila 2019.

”Pošto je radim samostalno, nemam tim sa kojim radim, sve sam učio od samog početka. Naučio sam programirati igre, naučio sam tehnologije koje su vezane za to. Pomoglo mi je što imam muzičku pozadinu. Bavio sam se muzikom i svirao u bendu. Tako da sam komponovao i producirao i muziku za igru. Nisam je morao kupiti, bilo bi jako skupo”, kaže nam Dino.

Kada je riječ o profesionalnoj karijeri, Trnka je programer već 11 godina. U profesionalnom životu ne bavi se programiranjem videoigrica, nego mobilnih aplikacija za IOS i Android sisteme.

”Pošto sam veliki zaljubljenik u videoigrice od samog djetinjstva, a i danas ih volim igrati, odlučio sam spojiti te neke strasti za programiranjem, za igrama i za muzikom u jedan proizvod. Primarni cilj mi je bio da mogu reći da sam napravio igru. A ovo ostalo što dolazi... Rekao bih kada se dođe do nekog nivoa, prilike se same od sebe počnu otvarati. To je moj zaključak iz dosadašnjeg iskustva”, objašnjava nam.

Nastavak vijesti ispod promo sadržaja

Lifespace Traveler je cyberpunk akcijska igra puna uzbuđenja, jednostavna za naučiti, izazovna za savladati. Zahtijeva brze reflekse, strpljenje i koncentraciju

Programiranje videoigrica je jedna od najtežih karijera, smatra Dino. Razlog je taj što morate biti, takoreći, univerzalac.

”Morate raditi puno stvari, baviti se i samim programiranjem, logikom, morate se baviti modeliranjem 3D objekata, dizajnom nivoa, pravljenjem muzike, pisanjem priče, produkcijom, testiranjem, marketingom... Sve su to role koje neko mora nositi. Ako se radi o samo jednoj osobi, to je jako teško. Meni je bila olakšca to što mi ovo nije posao od kojeg zarađujem, već više hobi. Tako da nisam imao neki rok, rasporedio sam to kako meni odgovara. Naravno da je puno lakše ako se ima neki tim”, kaže Trnka.

Što se tiče ulaganja, kada skupi sve troškove zajedno, misli da je ukupno to bilo oko 5.000 KM, uključujući marketing i sve takse koje je morao platiti za prijavu. Po njegovom iskustvu, nije potreban veliki ulog u novcu, ali kada je u pitanju uloženo vrijeme, tu je već dosta drugačije: “Potrebno je raditi konstantno i da se ne odustaje”.

IGRICA ĆE SVAKAKO biti dostupna za igrače u Bosni i Hercegovini. Već postoji, kaže, Steam stranica na kojoj se igra može staviti na listu želja.

”Ko god doda igru na svoju wish listu, kada igra bude izašla krajem juna dobit će e-mail da je dostupna i da je može kupiti. Dakle, taj Steampage već postoji na internetu, samo ukucate ime moje igre Lifespace Traveler i Steam, pa je već možete vidjeti”, objasnio je Trnka.

Nagrada koju je dobio omogućit će mu posjetu najboljim finskim kompanijama koje se bave kreiranjem videoigara, te licence za različite softverske pakete.

”Tu će biti nekoliko stvari. Jedna od njih je licenca za pakete koji će biti korisni. Radi se o alatima koji mogu olakšati i ubrzati sam proces razvoja. Recimo, licenca za jedan od tih alata koji se zove Hudini vrijedi 2.000 dolara godišnje”, kaže.

Tačan datum njegovog putovanja u Finsku još nije poznat. Radi se, kaže, o plaćenom putu, vrijednom 6.000, 7.000 dolara.

”Proveo bih nekoliko dana tamo, upoznao njihove videogame kompanije i naučio kako oni rade. To je ogroman plus i iskustvo, jer učenje je ono što mi najviše treba. Mislim da nema boljeg učenja od toga da vidim iz prve ruke kako se to radi. Jer sve ovo što sam do sada učio, bilo je preko interneta, raznih tutoriala, YouTube klipova... Ali kada vidim kako se to radi na profesionalnom nivou, to će biti veliki vjetar u leđa”, zaključio je Dino.

Možemo reći da će Trnka biti nešto svjetsko, a naše.

”Ja svakako planiram da se nastavim baviti ovim. Ovo je samo prvi korak, ne planiram stati kako god igrica uspjela ili ne. Primarni cilj mi zaista nije novac, nego to da pravim nešto što će se drugima svidjeti zato što sam i ja veliki zaljubljenik u igre. Što se toga tiče, motivacija je tu”, kaže Dino Trnka..